Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy kampaně na spodní prádlo odrazují. Normální ženy vypadají jinak

  14:47aktualizováno  14:47
Říká se, že sex prodává. Přesto vedoucí světové značce spodního prádla Victoria’s Secret klesají tržby. Její dlouhonohé a superštíhlé modelky, „andílci“, které na přehlídkových molech a v reklamách spodní prádlo předvádějí, totiž vypadají jako z jiného světa. Identifikovat se s nimi dokáže jen málokterá žena.

Fotografie Victoria's Secret | foto: Instagram/ Victoria's Secret

Značka Victoria’s Secret je známá tím, že ve svých řízných kampaních využívá dokonale vypadající ženy, kterým říká Andílci. Supermodelky s dlouhýma štíhlýma nohama a tělem bez jediného gramu tuku navíc ale nereprezentují průměrné ženské tělo. I to je zřejmě důvod, proč největšímu výrobci spodního prádla na světě klesly v prosinci tržby meziročně o čtyři procenta. Vlastník značky L Brands navíc snížil výhled zisku, píše britský Independent.

Zatímco konkurenční značky spodního prádla jako Curvy Kate či Lonely rostou - ve svých kampaních ukazují ženy různého věku, stavby těla a rasy, vypadá to, že Victoria’s Secret je tak trochu mimo.

Fotogalerie

Odmítá se totiž vzdát svého osobitého vnímání krásy. I přesto, že její reklamy ukazují ženy různých národností, problém jsou velikosti předváděného prádla. Vyzáblé modelky a malý výběr velikostí prostě firmě kazí byznys.

„Ve Victoria’s Secret se tak zamilovali do ideálu krásy, který stvořili, že bych si vsadil, že nikdy nezkusili otestovat, jestli jejich Andílci jsou skutečně to, co je pro byznys nejlepší,“ cituje americký Forbes Morgana Herman-Waicheho, šéfa konkurenční společnosti Adore Me’s. Podle něj průzkumy trhu ukazují, že zboží se kupuje víc, když ho předvádí dobře vyvinutá bruneta. Vychrtlé krásky podle něj neprodávají.

Konfrontace s fotkami neuvěřitelně dlouhých nohou, úzkého pasu a zároveň bujného poprsí připraví zákaznice o jejich sebevědomí dříve, než do obchodu Victoria’s Secret vkročí. Když si běžná žena potřebuje koupit padnoucí podprsenku, těžko si vybere a musí zamířit jinam.

Reklamy založené na přehnané sexualizaci se nedávno nevyplatily oděvní značce American Apparel, která musela zavřít mnoho svých britských poboček.

Autor:


Témata: Podprsenka, Zisk


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.