Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vítězové evropského autoboomu: dražší značky, Japonci a Jeep

  9:28aktualizováno  9:28
Dvacet osm měsíců v řadě rostou v Evropě prodeje nových aut. Automobilky v prosinci dokonce zaznamenaly nejsilnější růst prodejů za poslední tři roky. Škoda se udržela v první desítce největších evropských značek.

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Registrace nových aut za celý rok stouply o 9,3 %, za celý rok si tak Evropané koupili 13,713 milionu aut. Vyplývá to z dat, které zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).

Automobilky však přesto nejsou spokojené: upozorňují, že aut se prodává stejně jako v roce 2010, tedy těsně po krizi. „Jinými slovy, trend je pozitivní. Ale v absolutních číslech zůstávají objemy prodaných aut nízké,“ uvedla ACEA ve svém prohlášení.

Na rostoucím trhu se loni dařilo prakticky všem značkám, pokles vykázaly jen značky, které buď z trhu odchází, nebo nejsou objemově významné: Chevrolet, Alfa Romeo, DS a Honda. Právě posledně jmenovaná značka je přitom výjimkou z jiného trendu: velkého růstu japonských značek.

Jejich tržní podíl stoupl loni na 12,8 %, největší skok zaznamenaly Mitsubishi, Mazda a Nissan. Nad průměr trhu rostly i další asijské značky: Hyundai přidal 16,3 %, Indy vlastněný Jaguar Land Rover více než čtvrtinu.

Velké oživení zažívají i prémiové značky. Kromě Jaguaru posílily nad průměr trhu BMW či Mercedes, Porsche za rok přidalo přes 25 procent. Naopak pomaleji než trh roste Audi. To však v segmentu prémiových značek v Evropě v absolutních prodejích stále vede.

Nejprodávanější automobilové značky v Evropě
značka počet registrovaných vozůmeziroční změna (%)
Volkswagen1 727 0946,2
Ford1 020 8758,6
Renault975 45011,2
Opel/Vauxhall942 1286,3
Peugeot856 0918,9
Audi767 1735,7
BMW748 17610,5
Mercedes737 27813,0
Škoda Auto
617 6366,1
Toyota565 3175,8
registrace nových aut EU+EFTA, zdroj: ACEA

Aféra s dieselovými motory nepoznamenala příliš prodeje koncernu Volkswagen, jejich odbyt však rostl v posledních měsících pomaleji než celý trh. I proto se podíl všech značek VW dostal loni pod 25 % všech prodejů. Tržní podíl v Evropě klesl i Škodě, v prosinci se dostal pod čtyři procenta. I tak je ale Škoda stále v první desítce nejprodávanějších značek.

V absolutních prodejích podle počtu registrovaných aut narostl nejvíce Volkswagen, v procentním vyjádření pak Jeep patřící pod FiatChrysler. Jeho prodeje poskočily o 113 procent, předstihl tak své sesterské značky Lancia či Alfa Romeo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Schröder míří do vedení Rosněfti, německého exkancléře jmenovalo Rusko

Rusko jmenovalo bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera do správní rady společnosti Rosněfť, největšího producenta ropy v Rusku. Zastávat bude funkci...  celý článek

Nejdražší omeletu světa servírují v newyorkské restauraci Norma.
Nejdražší omeleta stojí 2000 dolarů. Je s kaviárem, ještě loni stála půlku

Omeleta k nedělní snídani, to je zdánlivě jednoduchá příprava vajíček, kterou zvládne skoro každý. Kdybyste si ale chtěli vyrazit na brunch do restaurace Norma...  celý článek

Trump ohlásil podepsání memoranda, v němž nařizuje prošetření údajných čínských...
Trump nařídil prošetření možných čínských krádeží duševního vlastnictví

Spojené státy prošetří údajné čínské krádeže amerického duševního vlastnictví. Vyplývá to z memoranda, které v pondělí podepsal americký prezident Donald...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.