Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda ztrácí na českém trhu dominanci, Duster porazil Yetiho

  5:01aktualizováno  5:01
Škoda Auto stále dominuje českému trhu s novými auty, její náskok se ale začíná snižovat. V únoru se její tržní podíl dostal i pod třicet procent. Na rostoucím českém trhu za první dva měsíce letošního roku nejvíc bodují auta kategorie SUV, do první desítky se výrazně vrátil Renault.

Dacia Duster | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda Auto se s podílem na trhu dlouhodobě pohybuje nad třiceti procenty, v únoru ale spadla na 29,23 procenta. Naposledy byla pod třiceti procenty loni v létě. Zatímco trh za první dva měsíce stoupl o 12,6 procenta, Škoda letos ztratila v počtu registrovaných aut téměř tři procenta. Ukazují to data, která zveřejnil Svaz dovozců automobilů.

Bližší pohled do statistik ukazuje, že největší ztráty utrpěla automobilka v registracích nejprodávanějšího českého vozu, Octavie. Ta si pohoršila meziročně o víc než dvanáct procent. Souvisí to především s náběhem nového modelu po faceliftu. Firma na něj měla sice za leden víc objednávek, než za stejný měsíc předchozího roku, tento nárůst se ale projeví v registracích až později. Dolů šly prodeje modelů Superb, Fabia i Citigo, nahoru naopak Yeti a Rapid.

Firma ve svém vyjádření zůstává optimistická, dokládá to čísly objednávek: 17 tisíc vozů za první dva měsíce. To je o pět tisíc víc, než je počet registrací za leden a únor.

Další pořadí podle značek zůstává stejné: na druhém místě je Volkswagen následovaný Hyundai a Fordem. V únoru se na páté místo vyšvihl Renault, za první dva měsíce ale zůstává na pětce jeho Dacia. Ta má za únor i zajímavý skalp tuzemského výrobce: poprvé v únoru předstihla v kategorii SUV se svým modelem Duster model Škoda Yeti.

I první měsíce letošního roku ukazují trend, kdy Češi jdou hlavně do větších aut. Dále pokračuje strmý růst prodejů aut kategorie SUV: jejich tržní podíl se už přibližuje jedné čtvrtině, za první dva měsíce registrace těchto vozů stouply o víc než 35 procent.

Stále klesají prodeje malých a mini vozů, naopak po dlouhé době stoupl odbyt vozů kategorie MPV, především díky modelům Hyundai ix20, VW Touran a Dacia Dokker. Zajímavý vývoj nastal i u složení prodejů podle paliv, po dlouhé době klesl podíl naftových motorů u nových vozů pod čtyřicet procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.