Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodeje aut v Česku rostou, Škoda však oproti loňsku ztrácí

  2:59aktualizováno  2:59
První čtvrtletí udělalo radost prodejcům automobilů. Kromě toho největšího. Zatímco celkové prodeje aut v Česku stouply, Škoda Auto prodala za první čtvrtletí o 6 procent aut méně než loni. Její podíl na trhu tak klesl ke 30 procentům.
Prodeje aut v Česku sice rostou, ale Škoda Auto ztrácí. Ilustrační foto

Prodeje aut v Česku sice rostou, ale Škoda Auto ztrácí. Ilustrační foto | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Škoda Auto sice celosvětově prodává čím dál více aut, růstová strategie firmy ohlášená předsedou představenstva Winfriedem Vahlandem v Česku však zatím příliš nezabírá. Škodovky začínají po delší době znovu ztrácet svůj tržní podíl mezi novými auty. Přesto dosud prodejům bezkonkurenčně vévodí.

Podle statistik Sdružení dovozců automobilů klesly tuzemské prodeje nových škodovek za první čtvrtletí o 817 aut, což činí 6 procent. Podíl na trhu tak klesl ke 30 procentům. Pád byl nejrychlejší v březnu, kdy dokonce prodeje klesly o více než 15 procent a podíl se dostal pod 30 procent.

"Rostli jsme ve všech klíčových třídách, kde jsme zastoupení. V oktáviích máme 77 procent trhu, v superbu 70 procent, to je pro nás důležité," upozornil mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler. Škodu táhnou hlavně prodeje firemním zákazníkům, ty stouply o deset procent.

Cenové akce fungují

Ale privátní zákazníci slyší čím dál častěji na cenové akce, a tak se přesouvají k levnějším modelům. Poznal to hlavně Renault a Dacia, jejichž prodeje meziročně vylétly o polovinu, především kvůli modelům Thalia, Duster a Sandero.

"Zájem je velký díky dobré obchodní politice, s cenami nehodláme zatím nic dělat," řekla mluvčí Renaultu Jitka Skaličková.

Thalie je k mání běžně za 160 tisíc korun, letos je už čtvrtým nejprodávanějším autem hned po oktáviích, fabiích a superbech. Renault se dostal na post největšího importéra, Dacia se svými vozy poprvé i do první desítky. Výrazně si letos polepšuje i Hyundai.

"Privátní sféru drží hlavně cenové akce," potvrdil ředitel Sdružení dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Český automobilový trh zažívá velmi dobrý začátek roku, po 2,5 roku rostou prodeje všech typů aut včetně kamionů či autobusů. Prodeje osobních aut stouply o 6,8 procenta.

Čísla za první kvartál o počtu prodaných aut ukazují i další zajímavé změny trendu: klesá podíl nejmenších aut, a naopak se zvyšuje podíl vozů střední třídy. Důvod je jednoduchý: auta zlevnila natolik, že si lidé za ceny dříve malých aut kupují větší vozy.

"Podílem jednotlivých obchodních tříd se dostáváme na procenta obvyklá v západních zemích," dodal Tunkl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Horních Chrášťanech na Prachaticku otevřeli minipivovar. Vaří hlavně ležáky,...
Výletníky už tolik netáhnou hrady, zamíří raději do místního pivovaru

V Česku se objevil nový turistický hit. S tím, jak se v zemi neustále zvyšuje počet malých pivovarů, rychle roste i jejich obliba coby hlavního cíle výletu....  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.