V Unii se tak v listopadu prodalo celkem 926 486 vozů. Za období leden až listopad se jich prodalo téměř o osm procent méně ve srovnání se stejným obdobím před rokem, konkrétně 11,2 milionu. Lidé i firmy si kupují méně aut, protože se jim snižují příjmy a jsou nejistí ohledně dalšího vývoje v Evropě, která je v útlumu kvůli dluhové krizi.
Jediným velkým trhem v EU, který v listopadu stoupal, byla Británie, kde se prodeje zvýšily o více než 11 procent. Automobilový trh však rostl například i v Irsku, Dánsku a mírně i v Maďarsku.
V Německu, jež je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodeje snížily o 3,5 procenta na 259 846 vozů. Ve Francii spadly téměř o pětinu a v Itálii a Španělsku o více než 20 procent. Vůbec největší propad pak zaznamenalo Řecko, kde se prodeje snížily meziročně téměř o polovinu. Země však nepatří k velkým trhům - loni v listopadu v ní dealeři prodali 7 890, letos 4 164 automobilů.
Prodej automobilky Škoda Auto v EU v listopadu podle ACEA meziročně klesl téměř o čtyři procenta na 35 800 vozů. Od začátku roku se snížil o necelé procento na 431 053 vozů, což je nižší propad oproti dalším značkám. Tržní podíl společnosti tak v období od ledna do listopadu stoupl na 3,8 procenta z 3,6 procenta před rokem.
Modelů Hyundai se v listopadu prodalo v Unii meziročně téměř o devět procent více. Za jedenáct měsíců stouply prodeje těchto vozů o více než devět procent na 381 581 aut.
Svaz dovozců automobilů již začátkem měsíce oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku zaznamenal v listopadu největší letošní propad, když meziročně klesl o 11 procent na 14 203 vozů. Za 11 měsíců trh rostl o 1,9 procenta na 161 225 aut (více zde).