Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodeje aut v Evropě dál padají. Navzdory šrotovnému

  9:59aktualizováno  14:13
Evropský automobilový trh dál klesá, ale podstatně pomaleji než v předchozích měsících. V dalším období by díky zavedení šrotovného mohl celoevropský klesající trend otočit.

Prodeje automobilů mírně ožily, ale stále se neprodávají tak, jako před rokem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Podle dnes zveřejněné statistiky Asociace evropských výrobců automobilů klesly registrace v březnu meziročně o devět procent.

V porovnání s únorem je pád poloviční, registrace nových vozů klesají už jedenáct měsíců v řadě. "Výsledek je ovlivněn větším počtem pracovních dní i programy obnovy vozů v některých zemích," uvedla asociace ve svém prohlášení.

Ve skutečnosti mohou prodeje i růst, ale statistiky to ještě nedokážou zachytit. Asociace vykazuje pouze nové registrace, nikoliv samotné prodeje. Šrotovné ovšem vyprodalo některé modely aut a zákazníci na ně musí čekat i dva měsíce. Březnový nákup vozu se tak může promítnout až do květnových statistik.

Nejvíce si polepšila Dacia

Efekt šrotovného je nejlépe patrný na německém trhu, kde registrace nových vozů meziročně stouply o téměř dvě pětiny. Slováci zaznamenali růst prodaných aut o 18 %. Naopak se stále nedaří prodejům ve Velké Británii a Španělsku, které padají stále dvouciferným tempem.

Největší pád zaznamenaly země postižené nejvíce finanční krizí: Island, Irsko a Lotyšsko. Česko patří k několika málo trhům, kde i bez šrotovného prodeje aut stále rostou.

Velmi rozdílně se daří jednotlivým značkám. Mezi evropské premianty patří především ty s levnějšími vozy. Například Dacia v březnu prodala o téměř 27 % aut více než před rokem.

O třetinu si polepšil Hyundai, o necelých jedenáct procent mladoboleslavská Škoda Auto. Ta je premiantem v rámci koncernu VW, předstihla v prodejích i Seat. Největší pád zažívají luxusní značky, například prodeje Land Roveru klesly o více než 40 %.

Pět značek s největším poklesem prodeje v EU

 Značka automobilu  Změna prodeje proti březnu 2008
 Chrysler  -59,5 %
 Bentley, Bugatti, Lamborghini  -56,6 %
 Saab  -47,9 %
 Land Rover  -41,5 %
 Lexus  -39,9 %

Pět značek s největším nárůstem prodeje v EU

          Značka automobilu      Změna prodeje proti březnu 2008
 Alfa Romeo  +40,9 %
 Hyundai  +32,0 %
 Dacia  +26,7 %
 Fiat  +13,3 %
 Suzuki  +12,8 %

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.