Říjen je tak druhým měsícem v řadě, kdy prodeje aut rostou. Růst poptávky v posledních týdnech však zřejmě nevymaže pokles za celý rok ve výši 3,1 procenta. Ukazují to v úterý zveřejněná čísla Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).
Po dlouhé době ožívají prodeje v zemích, které zažívaly dlouhý pád: o třetinu vzrostly nové registrace ve Španělsku, což je ovšem důsledek dalšího šrotovného, které tamější vláda znovu vyhlásila. Z hlavních trhů klesla v říjnu jen Itálie, zpomaluje už růst ve Velké Británii.
Velmi zajímavý vývoj ukazuje žebříček prodejů jednotlivých značek. Škodě vzrostly prodeje za říjen na 48 193 aut, což meziročně znamená zlepšení o 23,7 procenta. Větší růst zaznamenala jen Mazda a Lexus, které však rostly z podstatně nižší základny. Škoda se tak dostala poprvé do první desítky nejprodávanějších značek na evropském trhu, z pozice desítky zmizel naopak Fiat.
Škoda drží už 4,6 procenta celého evropského trhu. Firmě pomohl hlavně náběh nové generace octavií: ta je například v Německu druhým nejprodávanějším vozem ve své třídě.
Mimořádně úspěšný měsíc Škody Auto podtrhuje i statistika nejprodávanějších modelů v Evropě. Podle analýzy společnosti JATO Dynamics se dostala Octavia na páté místo, což je historicky nejlepší výsledek tuzemské automobilky.
Podívejte se na test Škody Octavie RS:
13. srpna 2013 |