Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hlad po nových autech nekončí. Prodeje rostou 34 měsíců v řadě

  9:13aktualizováno  9:13
Automobilky si užívají nezvykle dlouhé šňůry růstu prodejů nových aut v Evropě. I přes mírné zpomalení roste jejich odbyt už téměř tři roky v kuse. Polepšili si i tuzemští výrobci vozidel.

Mezi velkými evropskými značkami se daří Renaultu. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Pro českou ekonomiku, která je na automobilový průmysl silně navázaná, jde o dobré zprávy. Současně ale čísla budí obavy, jak dlouho ještě růst potrvá: objem prodejů se dostal už na čísla z roku 2007, tedy těsně před vypuknutím krize.

Čerstvé statistiky o registracíh od Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) ukazují růst o 6,9 %, za měsíc se prodalo 1,459 milionu vozů. Za celé první pololetí stouply prodeje téměř o desetinu.

O auta na naftu je v Česku rekordní zájem. Kterých se prodává nejvíce?

Lepším prodejům pomáhá růst na třech z pěti hlavních trhů: nahoru jdou prodeje v Itálii, Španělsku a Německu, stagnují prodeje ve Francii a mírně v červnu klesl odbyt ve Velké Británii.

„Vzhledem k pokračujícímu růstu prodejů nových osobních aut v EU je pravděpodobné překonání předkrizových rekordů,“ říká Petr Kymlička z auditorské a poradenské sítě BDO.

Zajímavý je pohled na statistiky prodejů podle jednotlivých značek. Volkswagen si sice drží stále pozici nejprodávanějších vozů, aféra Dieselgate ale jeho prodeji částečně otřásla: prodeje sice stagnují, ale díky růstu celého trhu ztrácí tržní podíl.

Prodeje skupiny VW zachraňuje Škoda

Samotný Volkswagen se v červnu dostal pod podíl 11 procent, celá skupina drží 23 % evropského trhu. „Její růst z hlediska počtu prodaných vozů byl v prvním pololetí roku 2016 v EU oproti stejnému období roku loňského mezi všemi hlavními výrobci výrazně nejpomalejší,“ dodal Kymlička.

Ztráta tržního podílu mohla být ještě vyšší, prodeje zachraňuje v rámci koncernu hlavně Škoda, které narostl za pololetí evropský odbyt o desetinu.

Z největších evropských značek je letošním premiantem Renault, který za první pololetí přidal 15 %, v červnu dokonce 20 %. Oživení italského trhu je patrné i na prodejích Fiatu, který vyrostl o 14 %. Větší růst než celý trh vykazuje za první polovinu roku i Hyundai, jehož velká část sortimentu pro evropský trh se vyrábí v Česku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mexický podnikatel roku Frank Devlyn
Brýle od Franka Devlyna nosí celý kontinent. Vsadil na nízkou konkurenci

Monako (od zpravodaje iDNES.cz) Mexický podnikatel roku EY vybudoval obří síť optik. Z města na hranici s USA dnes dobývá celý kontinent. „Už na začátku jsme měli výhodu, protože jsme byli...  celý článek

SPIRÁLA GOLFŮ. Volkswageny řady Golf jsou umisťovány do doručovací věže v...
Dělníci ze slovenské fabriky VW stávkují. Průměrná mzda v závodě je 47 000

Odbory v bratislavské továrně automobilky Volkswagen ohlásily na úterní ráno zahájení časově neomezené stávky. Důvodem je skutečnost, že se s vedením tohoto...  celý článek

Americký prezident Donald Trump oznamuje odstoupení USA od pařížské klimatické...
Trumpův boj proti globalizaci škodí světové ekonomice, tvrdí bankéři

Je to pět měsíců, co Donald Trump vstoupil do Bílého domu předními dveřmi. A jedním z klíčových bodů jeho administrativy stále zůstává myšlenka omezování...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.