Za zvýšením prodeje v Německu však stojí především šrotovné, tedy příspěvek na nový vůz výměnou za starý. V březnu se v Německu prodalo 401 tisíc nových vozů.
Německá vláda v letošním roce začala vyplácet bonus 2500 eur (téměř 70 tisíc korun) za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu.
Protikrizové opatření pomohlo nejen německým výrobcům automobilů, ale také české firmě Škoda Auto, jejíž nová Fabia se v únoru stala druhým nejprodávanějším modelem na německém trhu.
V Americe naopak pomohly slevy. "Řekl bych, že možná vidíme první známky toho, že se automobilový průmysl rozjasňuje," prohlásil hlavní analytik prodeje největší americké automobilky General Motors Mike DiGiovanni.
Koncern General Motors, který do června musí připravit nový plán restrukturalizace, aby získal vládní podporu a vyhnul se tak bankrotu, uvedl, že se jeho prodeje propadly o 45 procent. Šlo o největší pokles mezi výrobci aut.
Prodeje automobilky Ford, která jako jediná funguje bez státní podpory, klesly o 41 procent. Její rival Chrysler prodal o 39 procent aut méně.