Největší prodejce, mladoboleslavská Škoda Auto, zaznamenal za jedenáct měsíců nejvýraznější pokles tržního podílu. Firma ztratila v meziročním srovnání 2,63 procenta zákazníků, takže trh ovládá už "jen" z 50,02 procenta.
Prodej aut se zeleným okřídleným šípem ve znaku od ledna do listopadu meziročně klesl o 8,69 procenta na 66 911 kusů.
Na dalších místech jsou francouzské značky Renault (8652 vozů) a Peugeot (7861 vozů), jejichž odbyt stoupl o 8,6 a necelých pět procent. Mají více než pětiprocentní podíl na trhu stejně jako čtvrtá firma v pořadí, německý Volkswagen.
Prodeje nových užitkových vozidel do 3500 kg se podle údajů Sdružení automobilového průmyslu za jedenáct měsíců oproti stejnému období roku 2001 snížily o 9,12 procenta. Prodalo se celkem 12 451 nových vozů.
Růst vykázal sektor těžkých nákladních automobilů, kterých se prodalo 5 616, zatímco loni jich za stejnou dobou zákazníci koupili o 384 méně. Žebříček značek vede Iveco.
Podle odhadu ředitele SAP Antonína Šípka by se v celém letošním roce mohlo prodat 146 750 nových osobních aut. Oproti loňsku by tak prodeje klesly o necelá čtyři procenta.