"Věříme, že tyto zdravé základy udrží zdravý prodej automobilů v USA i po zbytek roku 1999," prohlásil viceprezident skupiny Ford zodpovědný za marketing, prodej a služby Bob Rewey a dodal, že rekordní rok je na dosah. Prodej lehkých nákladních vozidel největšího světového výrobce, společnosti General Motors, se snížil o pět procent, což je větší pokles než jaký analytici očekávali.
Prodej osobních automobilů GM klesl o 7,5 procenta na 236.929 kusů. Představitelé GM přičítají pokles vysokému prodeji v minulém roce, který byl dosažen zavedením slev a dalších nákupních pobídek, ačkoliv ostatní výrobci také začali s pobídkami v květnu
1998. Mezi výrobce, jejichž prodej se zvýšil, se řadí společnosti Ford Motor, DaimlerChrysler AG, Toyota Motor Corp., Nissan Motor Co. Ltd. a Volkswagen AG.
Druhý největší výrobce, automobilka Ford, zaznamenal celkový růst prodeje o 19,1 procenta na 168.580 vozů, na čemž mají svůj podíl i rekordní výsledky divizí Volvo a Jaguar. Bez započtení těchto divizí se prodej automobilů Ford zvýšil o 7,7 procenta.
Prodej lehkých vozidel DaimlerChrysler stoupl o šest procent a dosáhl rekordního počtu 264.732 vozů s tím, že se zvýšil prodej osobních automobilů i nákladních vozidel. Toyota, největší japonský výrobce, zaznamenala svůj nejlepší měsíc, když se její prodej zvýšil o 4,7 procenta na 142.625 jednotek.
Prodej Hondy dosáhl v květnu nového rekordu, když se zvýšil o šest procent na 98.158 vozů. Německý Volkswagen zvýšil prodej o 56 procent na 29.704 automobilů.