Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi loni snědli 50 milionů baget, většina se prodá na benzinkách

  3:02aktualizováno  3:02
Prodeje balených baget klesají, lidé šetří, nebo dávají přednost čerstvým sendvičům a obloženým houskám. Přesto se podle firmy Bapa ze skupiny Hamé loni snědlo padesát milionů baget.
Balené bagety prý táhnou k nákupu méně.

Balené bagety prý táhnou k nákupu méně. | foto: MF DNES

Trh balených baget v posledních třech letech zaznamenal výrazný propad v řádu desítek procent.  Uvedla to firma Bapa ze skupiny Hamé, která je v Česku tržní bagetovou dvojkou po společnosti Crocodille.

"Pokles je ovlivněn ekonomickou situací a tendencí spotřebitelů šetřit, ale také náhradou části balených baget čerstvě připravenými bagetami přímo v místě prodeje," říká Martin Štrupl, generální ředitel Hamé. Celkovou velikost trhu za loňský rok odhaduje firma na zhruba padesát milionů kusů balených baget. Z nich se více než sedmdesát procent prodá na benzinových pumpách. Ještě před třemi lety se jich přitom na českém trhu prodalo kolem 65 milionů kusů.

I na čerpačkách se ovšem stále častěji prosazují čerstvě připravené bagety, popřípadě rozpékané panini. Tradiční výrobci balených baget se na to snaží reagovat a nabízejí proto své služby i v tomto segmentu.

"Propad v prodeji balených baget se snažíme nahradit právě dodávkami komponent na čerstvě připravované bagety a občerstvení,“ dodává Štrupl. Navíc rozšířila řadu baget určených pro rozpékání v místě nákupu a doplnila ji o hotová jídla určená k ohřívání pod značkou Take a Break.

Lidé jezdí méně na benzinky

Lídr na trhu, firma Crocodille, už loni představil nový prodejní koncept Best Before Tomorrow, jímž chce v čerstvosti konkurovat na místě připravovaným výrobkům a zároveň investovala do výroby mražených panini. Ty mají výhodu dlouhodobějšího uchovávání a obecně tak mohou najít uplatnění také v provozovnách s menším nebo nárazovým obratem. Příkladem jsou různá fitness studia nebo stánky na hudebních festivalech.

Šéf firmy Crocodille Petr Cichoň klesající trend v prodejích balených baget potvrzuje. "Trh už několikátým rokem lehce klesá ve smyslu stejných obchodních míst. Je to způsobeno množstvím faktorů jako jsou nové možnosti, které dnes trh nabízí v podobně fast foodových řetězců," uvedl Cichoň pro iDNES.cz.

Podle něj stojí za poklesem prodejů balených baget také menší výtoč pohonných hmot, tedy méně častější návštěvy motoristů u benzinových pump. Čerpadláři upozorňují na to, že za tím jak šetření lidí na benzinu a naftě, tak v průměru nižší spotřeba nových aut.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Koruna prolomila hranici 26 za euro. Poprvé od intervencí ČNB

Česká měna ve čtvrtek poprvé od ukončení intervencí České národní banky prolomila hranici 26 korun za euro. Koruna dopoledne krátkodobě posílila na 25,995 Kč...  celý článek

Irácké letectvo začalo přebírat první ze dvanácti odkoupených letounů Aero...
Zbrojovky vyvezly zbraně za rekordních 18 miliard, nejvíce do Iráku

Export zbraní a vojenského materiálu z Česka dosáhl loni rekordní hodnoty 18,2 miliardy korun, v roce 2015 to bylo 15 miliard. Z jednotlivých států české...  celý článek

Sparťanský útočník David Lafata slaví gól.
Lafata prokopal cestu ostatním, šanci na vrácení daní mají stovky sportovců

Vítězství fotbalisty pražské Sparty Davida Lafaty nad finančním úřadem znamená výhru i pro nejméně stovky dalších sportovců, kteří podnikají jako živnostníci....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.