Tahounem růstu byly opět notebooky, které přispěly jak k vyšším tržbám počítačových firem, tak i k vyšším prodejům.
„I přes obavy trhu bylo čtvrté čtvrtletí dobré, většina regionů překonala očekávání,“ řekl Loren Loverde z IDC.
„I když proti druhému a třetímu kvartálu růst mírně zpomalil, odolnost trhu vůči rostoucím úrokovým sazbám, vyšším cenám ropy či slabšímu euru dává dobré vyhlídky i pro rok 2006.“
PRODEJE PC ZA ROK 2005 PODLE ZNAČEK | ||
---|---|---|
Značka | Prodaná PC | Tržní podíl |
1. Dell | 37,7 mil. | 18,1 % |
2. HP | 32,5 mil. | 15,6 % |
3. Lenovo | 12,9 mil. | 6,2 % |
4. Acer | 9,8 mil. | 4,7 % |
5. Fujitsu/Siemens | 8,4 mil. | 4,1 % |
Ostatní | 107,0 mil. | 51,3 % |
CELKEM | 208,58 mil. | 100,0 % |
Zdroj: IDC |