Prodeji Škodovek svědčí oživení v západní Evropě

- Za první čtyři měsíce roku 2000 zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej, když svým zákazníkům prodala přes 135 tisíc vozů, což představuje osmiprocentní nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Na prodejních úspěších se podílejí především trhy západní Evropy, kde automobilka prodala téměř 74 tisíc vozů, meziroční nárůst tedy představuje 12 procent. Obzvlástě se daří Škodovce v Německu, kde se její tržní podíl vyšplhal na 1,8 procenta.

Přes meziroční pokles německéh trhu o 11 procent si totiž koupilo Fabie, Octavie a Felicie o 18 procent více zákazníků a jejich počet se vyšplhal na více než 21 tisíc.

Dobré výsledky vykazuje Škoda Auto i ve Velké Británii (9 810 vozů, +13,8 procenta), Rakousku (6 875 vozů, +19,5 procenta), Španělsku (4 863 vozů, + 22,8 procenta) nebo Nizozemsku (2 221 vozů, +72,7 procenta).

Z modelů zůstává tahounem Felicia a Felicia Combi, jichž se za první 4 měsíce prodalo skoro 58,5 tisíce. Nemnoho pozadu zůstávají Octavie a Octavie Combi, Fabii si vybralo 18 063 zákazníků.

V Česku si nový vůz z Mladé Boleslavi zakoupilo téměř 25 tisíc zákazníků (nárůst o 6,2 procenta). Podíl Škody Auto na domácím trhu s novými vozy dosáhl 48,7 procenta.

Po loňském růstu o 6 procent na 385 330 vozů plánuje Škoda Auto v roce 2000 zvýšení celosvětového prodeje o 14 procent na 440 000 automobilů.

Škoda Octavia