Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Huffingtonová změnila svět on-line žurnalistiky. Nyní z webu odchází

  18:17aktualizováno  18:17
Arianna Huffingtonová spustila před jedenácti lety web Huffington Post, který změnil svět on-line žurnalistiky. Nyní své dítě opouští. Lidé z médií i byznysu to označují za konec jedné éry.

Arianna Huffingtonová na světovém ekonomickém fóru (25. ledna 2014) | foto: Reuters

Stránka s příjmením Huffingtonové v záhlaví odstartovala v květnu 2005 jako reakce na znovuzvolení George Bushe mladšího americkým prezidentem. To, co začalo jako liberálně orientovaná stránka s mediálním obsahem blogů jejích přátel a webů napříč celým internetem, přerostlo v globálního giganta s 200 miliony návštěvníků každý měsíc. Mediální impérium držící několik ocenění včetně prestižní Pulitzerovy ceny se od té doby rozrostlo do patnácti zemí a redakce celosvětově zaměstnává 850 lidí.

„Myslela jsem si, že HuffPost bude moje poslední štace. Rozhodla jsem se ale rezignovat na funkci šéfredaktorky, abych mohla řídit svůj nový podnik Thrive Global,“ uvedla Huffingtonová ve čtvrtek na svém twitterovém účtu. Šestašedesátiletá Američanka s řeckými kořeny si jako svůj příští projekt zvolila web se zaměřením na zdravý životní styl a lifestyle všeobecně. Huffingtonová dle svých slov nemohla budovat novou společnost na poloviční úvazek. „Dneska je jasné, že to byla iluze,“ dodala v prohlášení, ve kterém oznámila konec šéfredaktorování v jednom z nejvlivnějších médií světa.

Postavení Huffingtonové se za dobu jejího působení v mediálním byznysu změnilo již několikrát. V roce 2011 koupil vydavatelství mediální dům AOL za 315 milionů dolarů, novinářčin vliv to ale neomezilo. Kromě ponechání si křesla šéfredaktorky se nově stala prezidentkou nově vytvořené mediální skupiny Huffington Media Group. A změnou v majetnické struktuře prošel její web i nedávno. Nynějšího vlastníka AOL totiž koupila telekomunikační společnost Verizon za 4,4 miliardy dolarů.

Technologický web Recode v návaznosti na odchod Huffingtonové uvedl, že publicistka odchází právě kvůli novému vlastníkovi mediálního impéria, byť ona sama to popírá. „Nezůstala by ve stejné pozici,“ uvedl nejmenovaný zdroj. I když se na organizační struktuře webu technicky vzato nic nemění, o obsahu masového média bude nyní rozhodovat větší počet lidí. A to i těch, kteří dosud s mediálním byznysem neměli nic společného, naznačila stránka Recode.

Web Huffingtonové byl ale kontroverzní od samého počátku. Mnozí kritizovali styl výběru zpráv a to, že stránka svým bloggerům za texty neplatí. Novináři konzervativních médií o stránce mnohdy neskrytě hovoří s posměšky. Samotná Huffingtonová čelila útokům ohledně plagiátorství. Obsah jejích knih o PabluPicassovi nebo Řecku se totiž nápadně podobal dílům jiných autorů. Spisovatelčin web byl zase označen za zdroj šarlatánství, protože se na něm objevovaly texty o alternativní medicíně a homeopatii. Arianna Huffingtonová je navíc mimo jiné známa i svým zájmem o spiritualitu.

Ať už je odchod Huffintonové z čela internetového agregátoru zpráv jakýkoli, její web navždy změnil svět žurnalistiky. Pro mnohé informace čtenářům zprostředkovala v přehlednější formě. Její odpůrci ji však vždy budou mít za zlé, že svět zpráv zbulvarizovala.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šanghaj, hospodářské srdce Číny
V Číně vypuklo úvěrové šílenství. Lidé si půjčují na bydlení i mobily

Číňané si po krizi zvykli čím dál víc se zadlužovat. A ekonomové varují, že už to nemusí být jen čínský, ale světový problém. Objem krátkodobých půjček z roku...  celý článek

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Kostýmy Noční hlídky byly z části vyrobeny z koberců z IKEA.
Vytvořte si vlastní plášť z Hry o trůny, inzeruje IKEA své produkty

S informací, že kostýmy Noční hlídky ze seriálu Hra o trůny jsou ve skutečnosti koberce z IKEA, naložil nábytkový řetězec po svém. Na facebookovém profilu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.