Prokurátoři tvrdí, že Čongova trestná činnost poškodila nejen image automobilky Hyundai, ale i pověst celé Jižní Koreje v zahraničí. "Rozsudek je příliš mírný," citovala ČTK jednoho z prokurátorů.
Akcie Hyundai na to okamžitě zareagovaly poklesem. Investoři se obávají, že Čongova delší absence ve vedení automobilky by zastavila její plány na rozšíření v Jižní Koreji i v zahraničí. Společnost totiž plánuje v letech 2007 až 2011 investovat do projektů celkem 36,13 miliardy dolarů (asi 771 miliard korun).
Obhájci naopak chtějí šéfovi největší jihokorejské automobilky zajistit jen podmínku a žádají soud o shovívavost s poukazem na přínos automobilky pro celou jihokorejskou ekonomiku.
"Následující dva až tři roky budou pro Hyundai Klíčové. Upřímně doufám, že dostanu poslední šanci přispět společnosti i celé ekonomice," pronesl před soudem devětašedesátiletý Čong.
Čong je nyní díky kauci ve výši jednoho milionu dolarů (zhruba 21,3 milionu korun) na svobodě, takže se mohl v dubnu zúčastnit slavnostního zahájení výstavby nové automobilky Hyundai v nošovické průmyslové zóně.
Minulý měsíc Čong splnil svůj slib, že v rámci omluvy za celý skandál věnuje zhruba 1,1 miliardy dolarů (23,5 miliardy korun) na veřejné účely.
Právníci i automobiloví experti očekávají, že soud nakonec Čonga odsoudí pouze k podmínečnému trestu a nechají ho dál řídit firmu. Soudci Nejvyššího soudu v Soulu mají vynést rozsudek 10. července.