"Tato situace není první, podobnou již odbory KOVO a firma zažily při propouštění v Tatře Kopřivnice, kdy část zaměstnanců našla ve Škodě Auto na čas práci," uvedl šéf regionální buňky odborového svazu KOVO Jaroslav Povšík.
Ten již nabídl českolipským ve Škodovce práci. Mohli by k nim dojíždět místo tzv. agenturních zaměstnanců. Jednání potvrdil také předseda odborářů z Delphi Packard Ladislav Bělohlav.
Označil ho za pozitivní zprávu, ale výsledek nechtěl předjímat. Upozornil také, že to většině propuštěných lidí i těch, které to do konce května příštího roku čeká, tíživou situaci úplně nevyřeší.
"S kolegou Povšíkem jsme o tom předběžně mluvili, proto vím, že taková možnost existuje. Ostatně, do Škodovky jezdí z České Lípy desítky lidí. Problém je v tom, že tam mají zájem především o muže, přičemž u nás pracuje většina žen," upozornil Bělohlav.
Lidi z Delphi zaměstnáme, tvrdí mluvčí Škodovky
Tiskový mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý v této souvislosti uvedl, že Škodovka kvůli velké fluktuaci neustále přijímá nové zaměstnance.
"Když budou zaměstnanci z Delphi Packard splňovat naše kvalifikační předpoklady, určitě je zaměstnáme," dodal Černý. Jak se bude situace v českolipské továrně na výrobu automobilových svazků vyvíjet, ukážou příští týdny.
Koncem srpna vejde v platnost tzv. nedohoda, poté nastoupí zprostředkovatel, který navrhne nějaké řešení. Jestliže s ním nebude jedna strana souhlasit, přistoupí odbory k nejzazšímu řešení a tím bude stávka.
blog: Odborářský banánistánO odborech Delphi pohledem Radima Poláška čtěte zde. |
Časově neomezené zastavení výroby by však s největší pravděpodobností zastavilo také práci v mladoboleslavské Škodovce. Delphi Packard má totiž zásoby svazků pro automobily pouze na tři dny.
Pro Auto Škoda by to byla další rána. Kvůli povodním na Liberecku, která poničila dodavatelskou firmu, nevyrobila automobilka víc než dva a půl tisíce vozů.