Pokud se nikam nepohneme, bylo by to jistě extrémně negativní pro německý trh práce," řekl šéf Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.
Mluvčí největší evropské automobilky sice tento scénář označil za "čistou teorii" založenou na matematickém modelu, odbory a zástupci zaměstnanců odsoudili takové vyhrůžky jako nezodpovědnou taktiku, kterou se firma jen snaží nahnat lidem strach.
Kdyby skutečně došlo k naplnění scénáře "30 000 plus", jak ho označil Hans Pötsch, znamenalo by to že o práci může přijít plná pětina z celkového počtu zaměstnanců.
Odbory chtějí po společnosti čtyřprocentní růst mezd. Vedení firmy ale vidí situaci trochu jinak: žádný růst platů a větší pružnost pracovní doby, na kterou dělníci nechtějí přistoupit.
V Německu přitom automobilový průmysl zaměstnává zhruba každého sedmého pracujícího.
Jenže situace automobilky není vůbec jednoduchá. Ztrácí pozice na klíčových trzích v Německu, Číně i Spojených státech, a úspory jsou proto nutné. Někteří analytici pochybují o tom, že si dlouhodobě udrží své pozice, protože náklady na jednoho pracovníka jsou v Německu jsou až desetkrát vyšší než v Polsku, Maďarsku nebo třeba České republice.
Problémy, které řeší mateřská firma Škody Auto v Německu, by se neměly mladoboleslavské automobilky bezprostředně dotknout. Situace se bude vyvíjet až z výsledků kolektivního vyjednávání, které začne koncem roku, řekl pro ČTK mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.
Pokud se nikam nepohneme, bylo by to jistě extrémně negativní pro německý trh práce," řekl šéf Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.