Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Firmy žijící z půjček uvidí do karet dalšímu čtvrt milionu dlužníků

  • 8
Společnost Provident Financial vstoupila do nebankovního úvěrového registru. Chce si lépe prověřit ty, kterým půjčuje. Zároveň rozšířila obzory ostatním firmám, které půjčují peníze. Registr se totiž rozšířil o její databázi klientů, která čítá na čtvrt milionu dlužníků.

Finanční společnost Provident Financial se stala novým členem Nebankovního registru klientských informací. „Při hodnocení bonity žadatelů jsme dosud spoléhali na systém kontroly příjmů a výdajů. S měnící se ekonomickou situací ale zjišťujeme, že potřebujeme více informací a ty můžeme získat právě díky registru. Chceme také dále expandovat a nabízet i nové finanční produkty. Pro jejich zavedení je členství v nebankovním registru nezbytné,“ vysvětlila ředitelka kredit risku Providentu Monika Kalivodová.

Zákazníci Providentu si prý díky tomu budou moct například půjčit víc peněz. „Od členství v registru si také slibujeme, že nám pomůže okamžitě eliminovat žádosti od předlužených žadatelů,“ vysvětlil už dřív mluvčí Providentu Ondřej Holoubek.

Společnost dosud využívala vlastní systém kredit scoringu (vyhodnocení bonity klienta žádajícího o poskytnutí úvěru), založený na osobním setkání s člověkem, který chtěl půjčit. Kromě dokladů o pravidelném příjmu musel obchodnímu zástupci Providentu předložit i doklady o výdajích, například ústřižky za inkaso, účet za telefon apod. „Pokud spolehlivě prokáže, že mu na konci měsíce zbude dostatečně vysoká částka, aby mohl bezpečně splácet případnou půjčku, vyhodnotíme žadatelovu dosavadní platební historii a schválíme či zamítneme udělení půjčky,“ říká Holoubek. 

Lidé s nižším a často nepravidelným příjmem

Registr tak získá informace o dalším čtvrt milionu lidí, které budou moct využívat i stávající členové. Zpravidla jde o firmy poskytující nebankovní půjčky,ale také  třeba o leasingové firmy.

„Naši zákazníci jsou lidé s nižším až středním příjmem, který často dostávají nepravidelně, jako například živnostníci. To naše zákaznické portfolio odlišuje od ostatních nebankovních institucí. Je tedy možné, že data o některých zákaznících již v registru jsou, ale u jiných to může být pro registr nový rozšiřující údaj,“ vysvětlil Holoubek.