Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kapsch „ujídá“ z mýta nejméně v historii, ukazují čísla za únor

  13:37aktualizováno  13:37
Stát má z každé vybrané koruny od dopravců na mýtě 84 haléřů, což je zatím nejlepší výsledek za více než deset let provozu tuzemského mýtného systému. Ukazují to data z výsledků provozu mýtného systému za první dva měsíce letošního roku.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Podle těchto dat je výběr mýta zatím letos rekordní díky velkému provozu kamionů. Po novém dodatku na provoz mýta, který stát uzavřel se sdružením Kapsche bez soutěže a který zkoumá Evropská komise, je rovněž nejnižší i nákladovost celého systému.

„Po historicky nejsilnějším lednu pokračoval v rekordech také únor, v němž jsme od kamionů vybrali bezmála 800 milionů korun,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Meziročně jde sice o nepatrný nárůst 0,1 %, ale statistiku ovlivňuje fakt, že loňský přestupný únor měl o jeden den více. Od začátku roku ale rostou průměrné výběry mýta v pracovní dny. Stát každý den vybírá přes 36 milionů korun. „Zlepšující se výběry mýta lze připsat pokračujícímu hospodářskému růstu v Evropě, ale i dokončené dálnici D8, která stáhla kamionovou dopravu ze silnic nižších tříd na dražší autostrádu,“ dodal Rýdl.

Pro stát je výběr zatím nejefektivnější v historii. Zatímco v minulosti dosahovala nákladovost systému přes 20 %, v některých letech i přes 25 %, v únoru spadla nákladovost na 16 %.

„Je to důsledek slev, které se ministerstvu dopravy podařilo vyjednat se stávajícím provozovatelem systému firmou Kapsch při prodlužování mýtné smlouvy. Státu tak z každé vybrané stokoruny aktuálně zůstává 84 korun. Celkem by roční úspora měla dosáhnout půl miliardy korun.

Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.