Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Úterý 2. září 2014. Adéla

Podívejte se: průběh rekonstrukce dálnice D1 krok po kroku

  13:40
Řidiči si na nejvytíženější dálnici v zemi D1 budou muset až do roku 2018 zvyknout na častá dopravní omezení. Stát celkem zmodernizuje 21 úseků dálnice, která je na řadě míst v dezolátním stavu. Podívejte se, jak by měla rekonstrukce probíhat.

Modernizace D1 | foto: ŘSD

Při rekonstrukci vymění stavbaři celý povrch dálnice. Modernizace je rozdělena na 21 úseků a bude probíhat v letech 2012 až 2018. Každý opravovaný úsek začíná a končí křižovatkou - nejkratší měří tři kilometry, nejdelší pak 14,5 kilometru (úsek Velký Beranov - Měřín).

Dopravní servis - Doprava.iDNES.cz

Během oprav se veškerá doprava svede do jednoho směru dálnice, který však bude rozdělen na čtyři pruhy.

To by mělo podle ŘSD zabránit zácpám, které vznikají při doposud používaném rozdělení pruhů na 2+1 (dva v jednom směru a jeden v opačném).

Rychlost bude při opravách omezena na 80 km/h. Vozy odtahové služby budou v nepřetržité pohotovosti a budou připraveny vždy v krátké dojezdové vzdálenosti, aby mohly velmi rychle uvolnit ucpaný pruh při případných nehodách ve zúžených úsecích.

Úřady plánují i posílení dopravního zpravodajství v rozhlase a na internetu. Jednotlivá pracoviště správy a údržby silnic dostanou vysílačky pro kamiony, aby mohli operátoři o problémech komunikovat přímo s řidiči.

Autor:




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.