„Jen asi desetina lidí teleshopping vítá jako vhodný způsob, jak vyplnit přestávky v televizním vysílání. Příjemnou formu nakupování představuje teleshopping pro pouhých pět procent Čechů - častěji to jsou lidé z velkoměst nad 100 tisíc obyvatel, zejména pak Pražané,“ píše se ve zprávě Factum Invenio.
Češi také nejčastěji zastávají názor, že teleshoppingu je v televizi příliš mnoho. Za přiměřené považují jeho množství jen čtyři oslovení z deseti. Jen nepatrná část populace soudí, že by ho na obrazovkách mohlo být ještě více.
I přes poměrně kritický výsledek průzkumu se na českém trhu daří řadě teleshoppingových firem, v jejichž záznamech jsou miliony zákazníků. - více zde
JAKÉ POCITY VE VÁS TELESHOPPING VYVOLÁVÁ | |
---|---|
Podvod, zboží je předražené, nekvalitní | 37 % |
Forma reklamy | 36 % |
Nepříjemné obtěžování | 21 % |
Upoutávka na zboží, které nelze jinak sehnat | 18 % |
Vhodný způsob vyplnění přestávek v TV | 12 % |
Příjemná forma nakupování | 5 % |
Žádné | 7 % |
Zdroj: Factum Invenio |