Ve vozovém parku společnosti BusLine převažují české značky SOR a Karosa. Čínský Yutong vystřídá na lince z Prahy do Harrachova právě Karosu.
"Tento autobus už nebyl schopen konkurovat moderním vozům a navíc měl nedostatečnou kapacitu zavazadlového prostoru," řekl pro ČTK generální ředitel BusLine Tomáš Roubiček.
BusLineJde o nástupnickou organizaci ČSAD Semily a ČSAD Jablonec nad Nisou. BusLine provozuje více jak 400 autobusů a zaměstnává přes 800 lidí. Firma mimo jiné zajišťuje městskou dopravu v Jablonci nad Nisou a České Lípě a také meziměstskou a zájezdovou dopravu. Zaměřuje se na oblast středních, severních a východních Čech. |
Společnost BusLine (dříve ČSAD Semily a ČSAD Jablonec) získala čínský autobus ze slovenské Prievidze, najeto měl 40 tisíc kilometrů. Na Slovensku jezdí autobusy Yutong už šest let, mají jich zde celkem 26.
Za to u nás dosud nejezdil žádný. Česká pobočka firmy Yutong se s BusLine dohodla na tom, že dopravce by měl čínské autobusy v Česku testovat a zajistit jejich servis.
Cenu, za níž byl autobus zakoupen, odmítla společnost zveřejnit. Podle ředitele Yutongu v České republice Kamila Tabačíka je nicméně cena nového autobusu o 20 až 25 procent nižší než od ostatních výrobců na evropském trhu.
Čínské autobusy dodávané do Evropy prošly v Německu přísnými homologacemi a splňují evropské normy.
Čínský výrobce autobusů Yutong je druhým největším na světě. Podle Tabačíka firma vyrobí okolo 34 tisíc autobusů ročně.