Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jančura v Berlíně ukázal nový vagon. Jezdit bude na rakouské papíry

  18:29aktualizováno  18:29
Železniční dopravce Regiojet poprvé představil na veřejnosti svůj nový osobní vůz, kterých chce postupně koupit několik desítek a nasadit na své vlaky v Česku i Slovensku. Je to první vůz, který bude mít v druhé třídě v každé sedačce monitory.

RegioJet společně s rumunským výrobcem Astra Vagoane Călători představil na berlínském veletrhu InnoTrans první z dlouho očekávaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy. | foto: RegioJet

Vagon, o kterém mluvil RegioJet čtyři roky, vyrobila rumunská vagonka Astra Vagone Calagori. RegioJet vyjde každý vůz zhruba na milion eur. Firma ho poprvé ukázala veřejnosti na v úterý zahájeném největším železničním veletrhu Innotrans v Berlíně. Oficiálním vystavovatelem je slovenská firma Molpir. Ta do vlaku dodává systém individuální palubní zábavy.

Vůz, který vznikl ve spolupráci s interiérovým studiem Flagu-Coplass a architektem Patrikem Kotasem, bude mít v každé sedačce svoji vlastní obrazovku, známou například z letadel nebo žlutých autobusů. Ve voze používá Jančura sedačky od německé firmy Grammer, tuzemští cestující je mohou znát například z 1. třídy railjetů Českých drah. Oproti současným vozům se do jednoho vagonu vejde podstatně více cestujících.

První návštěvníci, kteří vůz viděli, hodnotí novinku velmi pozitivně. „Jedná se o designově čistý a promyšlený vůz. Ačkoliv například interiér jednotek ČD railjet patří mezi to lepší na evropské železnici, tak nový vůz klasické stavby dopravce RegioJet jej v mnoha ohledech překonává. Navíc i při počtu osmdesáti sedaček na vůz nemám při mých 210 cm výšky problém s místem na nohy, což je opravdu ojedinělé,“ říká železniční publicista Aleš Petrovský.

Fotogalerie

V Česku chce firma nový vůz poprvé představit první říjnový týden. „Potřebné papíry už máme,“ řekl majitel Radim Jančura. Poté bude jezdit vůz několik týdnů v Česku mezi Prahou a Žilinou a vrátí se zpět do Rumunska, kde na něm provedou ještě drobné úpravy. „Postupně je budeme nasazovat do provozu během příštích měsíců, máme objednáno deset vozů,“ dodal Jančura.

Jednou ze zajímavostí je i fakt, že nové vozy jsou registrovány v Rakousku. Jančura to vysvětluje špatnou zkušeností s českým Drážním úřadem z dob startu RegioJetu. „V Rakousku mají korektní a profesionální přístup,“ dodal Jančura.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.