První část dálnice se má začít stavět už na podzim. Zatím ostravská stavební společnost ODS buduje pouze dvoukilometrový obchvat Ostravy.
Vláda chce po D47 jezdit od listopadu 2008 |
Experti na dopravní stavby vidí největší problém právě ve výkupu pozemků, který by mohl oddálit plánované uvedení celé dálnice do provozu v listopadu 2008.
Stát totiž zatím nemá žádnou možnost, jak výkupy urychlit. Příští měsíc by mělo ministerstvo dopravy dokončit věcný záměr zákona o liniových stavbách.
Ten by podle Šimonovského v krajních případech umožnil státu stavět i na pozemcích, u nichž není jasný vlastník, například kvůli soudnímu či dědickému řízení.
Podle vládou schváleného harmonogramu se počítá se stavbou osmi samostatných úseků. Jako první by měla být v polovině roku 2007 v provozu trasa z Hrušova
do Bohumína.
Naopak jako na posledních se začne jezdit na úsecích z Bělotína do Hladkých Životic a dále do Bílovce.