Rudolf-August Oetker přišel na svět ve válečném roce 1916 a válečné hrůzy jako kdyby předznamenaly jeho často neveselé životní osudy. Jeho otec padl na frontě ještě před Rudolfovým narozením, za druhé světové války zahynula jeho matka Ida i s druhým manželem při náletu.
Ve věku 28 let tak musel převzít vedení firmy. Rozvoj německé ekonomiky po válce pomohl i růstu firmy, připomněl německý list Die Welt. V roce 1976 ale musel Rudolf-August Oetker čelit ještě jedné ráně osudu. V tomto roce Dieter Zlof unesl jeho syna Richarda a těžce zraněného ho propustil až po zaplacení výkupného v přepočtu zhruba 300 milionů korun.
Ani tato nešťastná událost ale nezastavila rozmach koncernu, který vynesl Rudolfa Augusta a jeho rodinu na 61. místo v žebříčku nejbohatších lidí sestavovaném časopisem Forbes za rok 2006. Forbes odhadl jmění Oetkerových na 8 miliard dolarů.
Pod křídla skupiny Dr. Oetker totiž už dávno nepatří jen prášky do pečiva. I to je výsledek práce vitálního Rudolfa-Augusta. Ten ve snaze rozložit bezpečně své jmění investoval do nepříliš souvisejících oborů.
Firma tak prodává například mraženou pizzu, pivo či sekty. Rodina vlastní i hotely, vydavatelství nebo námořní dopravní firmu, investovala i do pojišťovnictví.
V roce 1981 předal Rudolf-August vedení koncernu svému synovi Augustovi. Podíly ve firmě si pak rozdělilo všech osm dětí z jeho tří manželství, napsal Die Welt.
JAK VZNIKLO LOGO DR. OETKER Od roku 1900 jsou všechna balení Dr.Oetker označena firemní ochrannou známkou „moudré hlavy“. Modelem pro logo byla mladá dívka Johanna Kindová, dcera bielefeldského litografa Theodora Kinda. Logo bylo patentováno v Berlíně v roce 1900. Ženská hlava má symbolizovat hospodyňku, která je nejdůležitějším zákazníkem společnosti.