Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Osmnáct a půl hodiny v letadle. Qatar Airways chystají nejdelší let světa

  8:24aktualizováno  8:24
Rekordmanem nejdelšího komerčního létání zřejmě nebudou Emirates, jak se čekalo, ale Qatar Airways. Aerolinky plánují přímou linku mezi hlavním městem Kataru Dauhá a novozélandským Aucklandem. Cestující stráví na palubě 18 hodin a 34 minut.

Na nejdelší let světa Qatar Airways vyšle Boeing 777-200. Ve své flotile, která čítá na sto letadel, jich má společnost devět. | foto: Qatar Airways

Cestující poletí trasu o délce 9 034 mil, uvedl to na svých internetových stránkách The Guardian.

Fotogalerie

Současným nejdelším letem je let z Dallasu do Sydney, který provozují australské aerolinky Qantas. - čtěte Kam můžete na světě letět nejdál?

Je dlouhý 8 578 mil a trvá 16 hodin a 55 minut. Tento let by však měl na konci března překonat jiný let aerolinek Emirates z Dubaje do Panamy, který bude trvat 17 hodin a 41 minut. Emirates patří k nejbohatším, nejrychleji rostoucím a nejmodernějším aerolinkám světa.

Nicméně plánovaný let aerolinek Qatar má být delší.

Nejdelší přímé linky světa

  • Dallas-Sydney, Qantas, 8,578 mil (16h 55m)
  • Johannesburg-Atlanta, Delta, 8,439 mil (16h 40m)
  • Abú Zabí-Los Angeles, Etihad, 8,390 mil (16h 30m)
  • Dubaj-Los Angeles, Emirates, 8,339 mil (16h 35m)
  • Džidda-Los Angeles, Saudia, 8,332 mil (16h 55m)
  • Dauhá-Los Angeles, Qatar Airways, 8,306 mil (16h 25m)
  • Dubaj-Houston, Emirates, 8,168 mil (16h 20m)
  • Abú Zabí-San Francisco, Etihad, 8,158 mil (16h 15m)
  • Dallas-Hong Kong, American Airlines, 8,123 mil (16h 20m)
  • Dubaj-San Francisco, Emirates, 8,103 mil (15h 50m)

Do soutěžení o nejdelší let by mohly znovu zasáhnout i Singapore Airlines, které vyjádřily zájem, že by v roce 2018 obnovily přímý let mezi New Yorkem a Singapurem, který provozovaly do roku 2013. Let byl dlouhý 9535 mil a trval 18 hodin 50 minut.

Aerolinky Qatar plánují, že na nové trase budou létat boeingem 777-200LR, který má v ekonomické třídě 217 sedadel a dalších 42 v prémiové třídě. Těchto strojů má společnost ve své flotile devět. Letoun je schopen při plném naložení uletět bez zastávky 10 900 mil.

Qatar Airways jsou polostátní aerolinky, které vznikly z malých aerolinek, sloužících pro potřeby královské rodiny. Nyní rychle expandují. Zaměstnávají přes 30 tisíc lidí a využívají flotilu kolem 100 letounů, které spojují na stovku světových měst.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.