RadioMobil se chytil za nos

Již tři roky používám mobilní telefon v síti Paegas a zatím jsem byl se službami RadioMobilu spokojen.
Již tři roky používám mobilní telefon v síti Paegas a zatím jsem byl se službami RadioMobilu spokojen. Začátkem letošního roku jsem se rozhodl pořídit si nový telefon. Operátoři na informační lince mi vysvětlili, že existují dva způsoby, jak u společnosti RadioMobil získat výhodněji telefon. Bud' přes tzv. Mobil extra, kdy zákazník zaplatí poplatek za dvouleté prodloužení smlouvy, v tom případě mu telefon může být odblokován nejdříve za dva roky. Nebo za body v programu Paegas Bonus, kdy může být telefon odblokován okamžitě. Rozhodl jsem se pro druhou možnost. Hodně totiž cestuji a využívám služby i jiných operátorů, telefon se SIM-lock mi tedy není moc platný. Prodloužil jsem tedy smlouvu se společností RadioMobil, využil nabízené možnosti zdvojnásobení bodů a objednal si telefon. Zdůrazňuji, že po zralé úvaze, kdy mě operátoři infolinky opakovaně ujistili, že pokud si telefon koupím pouze za body Paegas Bonus, bude mi odblokován hned. Problém nastal, když jsem chtěl telefon odblokovat. Bylo mi sděleno, že to není možné dříve než za dva roky. Nemohu tedy zrušit dvouletý kontrakt a nemohu docílit odblokování svého telefonu. Paegas tak díky lži získal na dva roky zákazníka, který ani nemůže nevýhodnou smlouvu vypovědět.
Jaroslav Trachta, Praha

Žádosti jsme nemohli vyhovět, protože odblokování telefonu je možné jen v případě, že si zákazník zakoupil nedotovaný přístroj, případně po uplynutí smlouvy na dobu určitou (dva roky). Nejsme schopni zjistit, zda byl pan Trachta v listopadu 2000 mylně informován. Pokud se tak stalo, omlouváme se, ale je opravdu neprokazatelné, zda dostal špatnou informaci, či naopak dobrou informaci špatně pochopil. Panu Trachtovi navrhneme možnost doplatku současné nedotované ceny telefonu a zároveň mu vrátíme 4000 využitých Paegas Bonus bodů na účet. Jde o nestandardní řešení, které volíme v případě našeho dobrého a dlouholetého zákazníka.
Lenka Horáková, RadioMobil, Public & media relations

Svůj slib RadioMobil skutečně dodržela panu Trachtovi nabídl, aby doplatil rozdíl mezi cenou plnou a dotovanou, pak mu bude telefon odblokován a dostane nazpět i bonusové body. "Zrušení dvouleté smlouvy, které s celou akcí souviselo, mi však slečna z oddělení péče o zákazníky nenabídla O tom se prý musí znovu poradit," říká Jaroslav Trachta a svou několikaměsíční anabázi s telefonem shrnuje: "Potíž není v tom, že by společnost RadioMobil neměla jasná pravidla prodeje dotovaných telefonů. Vtip je v tom, že mě operátoři infolinky několikrát výslovně ubezpečili, že mi bude telefon získaný za body Paegas Bonus ihned odblokován. Rozumějme: body jsem získal jako odměnu za využívání služeb této společnosti, jejich počet závisí na množství peněz zaplacených za služby. Jakmile jsem o odblokování požádal, odpovídala firma pouze v duchu, že telefony získané za Paegas Bonus body může odblokovat nejdříve za dva roky. Až do doby, kdy mě napadlo obrátit se na vaši přílohu."