Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Raiffeisenbank po problémech zprovoznila internetového bankovnictví

  • 22
Internetové bankovnictví Raiffeisenbank už funguje bez omezení. Klienti měli s on-line službami banky problémy od neděle. Podle Jakuba Puchalského z tiskového oddělení nešlo o výpadek, docházelo ale ke zpomalení při přihlašování do systému.

Puchalovský uvedl, že banka přibližně od 15:00 nezaznamenala žádná omezení provozu internetového bankovnictví. "Kolem 18:00 banka z provozních důvodů na přibližně 20 minut systém odstavila v rámci nezbytné technické kontroly všech funkčností systému. Internetové bankovnictví je již opět v provozu bez omezení. Banka bude nadále systém detailně monitorovat," uvedl mluvčí.

Klienti banky měli s přihlášením do systému problémy a pracovníci infolinky některé z nich odkazovali na kamenné pobočky. "Volal jsem na infolinku s tím, že potřebuji provést nějaké platby a nefunguje ani internetové bankovnictví, ani mobilní aplikace z telefonu. Operátorka mi nabídla jako jedinou variantu návštěvu pobočky, ovšem s tím, že si není úplně jistá tím, že na pobočce bude systém fungovat," napsal iDNES.cz jeden z klientů banky.

Banka popřela informace některých médií, že výpadek souvisí s odhalením pokusu o zneužití internetového bankovnictví.

Před dvěma týdny zažila osmihodinový výpadek Komerční banka. Z technických důvodů nefungovaly aplikace MojeBanka on-line, Expresní linka Plus nebo Mobilní banka. Česká spořitelna se s problémy naposledy potýkala v květnu, k výpadku došlo po aktualizaci systému. Banka tehdy klientům odpustila příslušný měsíční poplatek.