Termín plánovaného dokončení dálnice rakouské úřady neoznámily, uvedla agentura APA.
Dálnice A5 vede z Vídně k českým hranicím a z plánované délky 57,5 kilometru je zatím v provozu úsek u rakouské metropole o délce 23,5 kilometru. Komunikace má ulehčit přetížené silnici B7, na níž se od 70. let ztrojnásobil provoz a která už kapacitně nevyhovuje.
Od českých hranic by na rakouskou A5 ve směru na Brno měla navázat rychlostní silnice R52. Kvůli soudním sporům o Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje je však zatím stavba české části rychlostního spojení rakouské metropole s Brnem zablokována.
Ekologičtí aktivisté totiž stále prosazují alternativní trasu R52 přes Břeclav, která by z velké části využila podle nich málo vytíženou dálnici D2. Rakušané s touto variantou v rámci dostavby A5 nepočítají a návrhy ekologů dlouhodobě odmítá i vedení Jihomoravského kraje.
Rakouské úřady uvedly, že situaci s českou stranou konzultují. Vídeň je nicméně rozhodnuta A5 dostavět, i kdyby se plány na výstavbu zbývajících 22 kilometrů R52 v Česku zadrhly. Podle rakouských úřadů by na fungování rakouské dálnice neměla chybějící infrastruktura v Česku vliv.