Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

  13:06aktualizováno  13:06
Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Wien Hauptbahnhof | foto: ÖBBiDNES.cz

Velké investice do železnice už schválila rakouská vláda. Podle plánu by do roku 2022 měly tamější spolkové dráhy ÖBB prostavět 15,2 miliardy eur, což je v přepočtu 410 miliard korun. Oznámilo to na svém webu rakouské ministerstvo dopravy.

Investice v důsledku zvýší kapacitu železnice a na některých tratích dojde i k výraznému zrychlení. Více vlaků vyjede například na jednu z hlavních tratí mezi Vídní a Salcburkem. Čtyřkolejnou trasu prodlouží z Lince o další kilometry až do Welsu. Po podobné investici volají v Česku hlavně nákladní dopravci na trase z Prahy do České Třebové, kde podle nich není už dostatečná kapacita.

Velká část rozpočtu půjde do již rozestavěných akcí: například nového tunelu pod Semmeringem na trase z Vídně do Štýrského Hradce (1,7 miliardy eur) , takzvané Koralmské dráhy mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem (2,6 miliardy eur) a Brennerského úpatního tunelu, který se staví už od roku 2006 a výrazně zkrátí dobu jízdy mezi Rakouskem a Itálií (2,5 miliardy eur).

Rakousko investuje také do zkapacitnění některých tratí okolo Vídně, kde roste silně doprava. Druhá kolej čeká například trasu Vídeň – Inzersdorf – Wampersdorf, elektrifikace a zdvojkolenění pak trasu z Vídně do Bratislavy. V seznamu investic je i přes pět miliard korun na zlepšení tratě z Vídně do Břeclavi.

Rakouské železnice chystají i velké investice do nádraží, výrazně se má například zvýšit počet parkovacích míst, každé nádraží bude nabízet bezdrátové připojení. Cíl je jasný: přilákat na železnici co nejvíce lidí i zboží.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.