Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

  13:06aktualizováno  13:06
Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Wien Hauptbahnhof | foto: ÖBBiDNES.cz

Velké investice do železnice už schválila rakouská vláda. Podle plánu by do roku 2022 měly tamější spolkové dráhy ÖBB prostavět 15,2 miliardy eur, což je v přepočtu 410 miliard korun. Oznámilo to na svém webu rakouské ministerstvo dopravy.

Investice v důsledku zvýší kapacitu železnice a na některých tratích dojde i k výraznému zrychlení. Více vlaků vyjede například na jednu z hlavních tratí mezi Vídní a Salcburkem. Čtyřkolejnou trasu prodlouží z Lince o další kilometry až do Welsu. Po podobné investici volají v Česku hlavně nákladní dopravci na trase z Prahy do České Třebové, kde podle nich není už dostatečná kapacita.

Velká část rozpočtu půjde do již rozestavěných akcí: například nového tunelu pod Semmeringem na trase z Vídně do Štýrského Hradce (1,7 miliardy eur) , takzvané Koralmské dráhy mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem (2,6 miliardy eur) a Brennerského úpatního tunelu, který se staví už od roku 2006 a výrazně zkrátí dobu jízdy mezi Rakouskem a Itálií (2,5 miliardy eur).

Rakousko investuje také do zkapacitnění některých tratí okolo Vídně, kde roste silně doprava. Druhá kolej čeká například trasu Vídeň – Inzersdorf – Wampersdorf, elektrifikace a zdvojkolenění pak trasu z Vídně do Bratislavy. V seznamu investic je i přes pět miliard korun na zlepšení tratě z Vídně do Břeclavi.

Rakouské železnice chystají i velké investice do nádraží, výrazně se má například zvýšit počet parkovacích míst, každé nádraží bude nabízet bezdrátové připojení. Cíl je jasný: přilákat na železnici co nejvíce lidí i zboží.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.