Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Realitní magnát Vítek nabízí za nádraží nejvíc. Chce koupit všechna

  9:29aktualizováno  9:29
Chystaný převod nádraží z majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty dostal vážnou trhlinu. Do hry se nečekaně vložil realitní magnát Radovan Vítek a jeho firma CPI. Jeho nabídka je výrazně nejvyšší.

Pohled na pražské hlavní nádraží objektivem kamery pomalé televize Slow TV. | foto: Slow.TVMetro.cz

Vítek nabídl Českým drahám, že od nich odkoupí všechny budovy, kterých se převod týkal, za 4 miliardy, což je o 800 milionů korun více, než kolik mají dostat od SŽDC.

„Ano, můžu potvrdit, že jsme nabídku podali, máme zájem nádraží od Českých drah koupit,“ potvrdil redakci Zdeněk Havelka, výkonný ředitel skupiny CPI Property Group.

Informaci o nabídce potvrdil předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec. „Je otázkou, zda se to dá nazvat nabídkou. Každopádně dopis od pana Vítka přišel a budeme se jím zabývat,“ řekl Feranec.

Pro chystaný převod nádraží může jít o zásadní komplikaci. Proti prodeji SŽDC je totiž část vedení Českých drah, podle kterého je cena příliš nízká. Státní České dráhy jsou akciovou společností, a musí se proto chovat s péčí řádného hospodáře, tedy i neprodávat majetek zbytečně levně. Kvůli tomu je mezi ministerstvem, které na převod tlačí, a představenstvem dopravce čím dál větší napětí.

Cena 3,2 miliardy korun za převod nádraží vyšla ze znaleckého posudku PwC, řada expertů jej ale zpochybnila. Například pražské hlavní nádraží je v něm oceněno jen zhruba na 200 milionů korun včetně současné smlouvy s jeho nájemcem. Dá se navíc očekávat, že Vítek by byl poněkud razantnější v jednání s italskou Grandi Stazioni, která má pronajaté hlavní nádraží a chce nájem prodloužit. Politicky půjde o citlivé téma: nádraží jsou současně klíčovými body v dopravní síti a řada politiků bude proti jejich vyvedení soukromníkům.

Převod nádraží se přitom čím dál víc oddaluje, už teď je jasné, že se nestihne ani původní plánovaný termín do konce března.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
Nenápadný skokan na trhu s auty: Dacia je v Česku už na čtvrtém místě

Kdysi spíše vysmívaná značka je na českém trhu čím dál větším konkurentem pro zavedené automobilky. Dacia se poprvé v historii dostala mezi čtyři...  celý článek

Hejtman Jiří Štěpán (zleva) a premiér Bohuslav Sobotka u stavby dálnice D11 v...
Dostavba D11 v ohrožení. Povolení blokují Děti Země i majitelky pozemků

Několikaměsíční zpoždění může nabrat pokračování dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Děti Země a majitelky pozemků napadly stavební povolení a ministerstvo...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.