Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škodovku povede Maier. Nynější šéf Vahland zamíří v listopadu za oceán

  19:31aktualizováno  19:31
Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Bernhard Maier (55) se ujme funkce 1. listopadu. Bude důsledně prosazovat další rozvoj značky. Škoda to oznámila v tiskové zprávě. Změna souvisí s personálními pohyby v koncernu Volkswagen kvůli skandálu kolem obcházení emisních testů.

Novým předsedou představenstva Škody Auto se stane Bernhard Maier (25. září 2015). | foto: ČTK

Dosavadní člen představenstva Porsche AG pro prodej a marketing Maier nahradí stávajícího šéfa Škody Winfrieda Vahlanda, který po pěti letech v čele automobilky nově povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku.

Bernhard Maier je od mládí úzce spjat s automobily. Nejdříve se vyučil automechanikem a pak pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calw. Po angažmá u firmy Nixdorf nastoupil v roce 1988 do prodejní organizace společnosti BMW AG, kde zastával různé řídící funkce na domácím trhu i v zahraničí. V červnu 2001 přestoupil k Porsche AG a vedl aktivity domácí prodejní organizace. V roce 2010 se v Porsche stal členem představenstva.

V čele Škody bude navazovat na výrazný růstový trend, který nastartoval Vahland. Škoda v současnosti vyrábí přes jeden milion aut ročně a dodává je na více než 100 trhů.

Technik, fanoušek rychlých aut a uprchlík. To je nový šéf VW Müller

„Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu. Škoda je něco naprosto výjimečného. Základem této výjimečnosti je velká škodovácká rodina, stejně jako síla a dynamika této značky,“ uvedl Vahland.

Na Škodu dopadly změny v rámci koncernu VW, které spustil skandál kolem obcházení homologačního měření emisí u některých koncernových motorů TDI v USA. Koncern později přiznal, že jde celkem o 11 milionů motorů po celém světě včetně Evropy. V Německu se týká 2,8 milionu vozů. Motory EA 189 se přitom montovaly i do starších modelů škodovek.

Skandál vypukl minulý pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí nelegálně skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Škoda zatím počet aut s problematickým motorem neoznámila a ani zastoupení koncernu VW neoznámilo, kolik takových aut v Česku prodalo. Podle údajů Svazu dovozců aut se v letech 2009 až 2013, kdy se motory měly do různých modelů nejvíce montovat, se v ČR prodalo přes 150 tisíc dieselových vozů Škoda a VW.

Personální škatulata ve Volkswagenu spustila kauza zvaná Dieselgate:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Americký prezident Donald Trump oznamuje odstoupení USA od pařížské klimatické...
Trumpův boj proti globalizaci škodí světové ekonomice, tvrdí bankéři

Je to pět měsíců, co Donald Trump vstoupil do Bílého domu předními dveřmi. A jedním z klíčových bodů jeho administrativy stále zůstává myšlenka omezování...  celý článek

Belgické hranolky
Komise nám chce sebrat hranolky, zlobí se Belgičané. Smaží je nezdravě

Evropská komise chce zasáhnout do postupu při výrobě tradičních belgických hranolek. Při procesu přípravy se totiž údajně uvolňuje nebezpečná karcinogenní...  celý článek

Firma Uber pochází ze Spojených států
Uber se mění: řidičům nabídne spropitné, jeho šéf rezignoval

Alternativní taxislužba Uber vyslyšela žádosti řidičů a doplnila svou aplikaci o možnost přijímat spropitné pro šoféry. Jde o jedno z opatření, která mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.