Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. RegioJet a ČD ruší některé spoje

  11:20aktualizováno  11:20
Souboj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou přinesl sice cestujícím více spojů, nižší ceny a lepší kvalitu, od června však i horší příležitosti k cestování mimo špičku. Končí například legendární expres Ostravan Českých drah, jeden pár vlaků ruší i RegioJet. Leo Express chce poslední vlak z Prahy vypravovat dřív.

Ilustrační snímek. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Ztrátové hospodaření začínají dopravci řešit škrtáním nejméně vytížených spojů. RegioJet od 15. června zruší své poslední vlaky, které vyrážely z Prahy a Ostravy před devátou večer. "I když na nich máme velmi levné jízdenky, tak jezdí poloprázdné. Není to už příliš atraktivní čas," vysvětluje konec spojů Radim Jančura, šéf RegioJetu. Vlaky IC1018/1019 jezdily od čtvrtka do neděle. Podle něj navíc získáním dalších vagónů a prodloužením souprav ubyla nutnost jezdit právě tyto noční spoje.

Leo Express (LE) požádal o dvě změny ve stávajícím jízdním řádu. Zaprvé chce posunout spoj 1367, který jezdí jako poslední spoj z Prahy v 21:36, zhruba o hodinu dříve. Druhá změna je zavedení nové pravidelné stanice Suchdol nad Odrou do všech stávajících spojů LE. "V tuto chvíli čekáme na povolení Správy železniční dopravní cesty, nicméně nepředpokládáme, že by to měl být problém, protože vše bylo předem konzultováno," řekla mluvčí LE Petra Lipovská.

Veterán Ostravan končí, nahradí ho Moravan

S červnovou změnou zmizí z kolejí i jeden z vlaků, který vozí lidi s menšími přestávkami od padesátých let minulého století. České dráhy zruší vlak InterCity Ostravan, který dosud vyráží po osmé večer z Prahy a ve čtyři ráno z Ostravy.

Nově se bude Ostravan jmenovat Moravan a bude jezdit jen mezi Prahou a Olomoucí. Dráhy jeho konec vysvětlují velmi malou obsazeností v úseku mezi Ostravou a Olomoucí.

"Není to nová situace vycházející z konkurenčního prostředí, ale jde o dlouhodobější skutečnost," řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Podle něj není o v posledních letech zavedené pozdní vlaky do Ostravy takový zájem. V roce 2009 odjížděl poslední vlak z Prahy do Ostravy v 18:09.

Vlaky mezi Prahou a Ostravou provozují dopravci na své riziko, stát je přestal po nástupu konkurence objednávat u Českých drah. I když počet spojů výrazně stoupl, omezila se nabídka vlaků právě v nepříliš vytížené časy. České dráhy například už dříve zrušily ranní express Beskyd z Prahy.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.