Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: RegioJet si chce pronajmout až jedenáct lokomotiv Vectron

  16:47aktualizováno  16:47
Soukromý železniční dopravce by rád do roka rozšířil svou flotilu nových lokomotiv Vectron až na jedenáct strojů. Poprvé s lokomotivou od Siemensu vyjel minulou sobotu. Dosud se mluvilo jen o třech strojích, které chce RegioJet nasazovat hlavně na trase Bratislava - Košice.

S rozšířením flotily by se tak měly tyto nové lokomotivy postupně objevit i v Česku, kde se zatím pouze testují.

RegioJet by tak podle majitele holdingu Student Agency Radima Jančury, kam dopravce spadá, během následujícího roku získal do pronájmu až jedenáct stejných lokomotiv. Oproti stávajícím strojům mají výhodu například v menší potřebě servisování. Na servis musí vždy po ujetí čtyřiceti tisíců kilometrů, zatímco starší typy se kontrolují často už po pěti tisících najetých kilometrech.

V současnosti nejmodernější lokomotivu na evropských kolejích má dopravce v pronájmu od rakouské leasingové společnosti European Loco Lease.

Lokomotivy jsou schopné jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu, na tuzemských kolejích jsou ale limitované maximálně 160 kilometrovou rychlostí.

Cena lokomotivy se samozřejmě odvíjí od počtu kusů a podle výbavy lokomotivy. Zhruba leží mezi 4,2 až 4,3 miliony euro,“ říká Roman Košal, zástupce Siemensu. V přepočtu tedy mašina stojí kolem 120 milionů korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.