„Spojení Prahy a Zvolena zůstane, ale v Martině cestující přestoupí na náš autobus,“ vysvětlil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj na trasu nasadí dva autobusy se standardem Fun&Relax s individuálními obrazovkami v sedačkách se stevardy na palubě. Autobusy s výjimkou zastávek Zvolen, město a Banská Bystrica, zastaví na stejných zastávkách, jako dosud vlak.
RegioJet jako důvod konce spoje uvádí rozhodnutí ministerstva dopravy objednat téměř souběžně se spojem RegioJetu vlak ZSSK / ČD do České republiky. Zavedení přímých spojů Ostrava - Zvolen je jednou z největších změn v železniční dopravě na Slovensko od nového jízdního řádu (více zde).
„Přestože zde rok jezdí RegioJet bez dotací, naráz se stát rozhodl k tomuto kroku. Současně RegioJetu byla přidělena trasa, která mimo jiné zahrnuje zbytečné 15 minutové čekání v Banské Bystrici, což samozřejmě výrazně snižuje atraktivitu vlakového spoje,“ dodal Ondrůj.
RegioJet má i další důvod, proč spoj zrušit: nákladově jde o velmi náročný provoz. Trať z Martina do Banské Bystrice není elektrifikovaná, dopravce si tak musel půjčit pro provoz na Slovensku dieselovou lokomotivu, která veze vlak jen brzy ráno ze Zvolena a večer zpět. Vzhledem k hornatému profilu tratě je i její spotřeba vysoká. Šlo navíc o jediný dálkový spoj, kde v části úseku RegioJet neměl ani své stevardky.