Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJet přikoupil lehátkové vozy, nasadí je na trasu do Košic

  17:00aktualizováno  17:00
České dráhy získají na trase mezi Prahou a Košicemi konkurenci i v lůžkových a lehátkových vozech. K vozům pouze na sezení přidá ubytovací vagony v závěru roku i soukromý dopravce RegioJet.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

RegioJet nakoupil celkem jedenáct použitých lehátkových vozů od rakouských státních drah ÖBB, jejichž vagony v současnosti tvoří základ celé flotily žlutých vlaků. Cenu za transakci firma nesdělila.

„Prochází modernizací, budeme je nabízet jako lůžkové i jako lehátkové vozy,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Bližší detaily chce firma představit později, jasná zatím není proto ani výše jízdného, za kterou bude spojení mezi Českem a Slovenskem nabízet.

RegioJet od nového jízdního řádu začne jezdit v noci mezi Prahou a Košicemi každý den. Dosud nabízí noční vlaky s možností spánku v horizontální poloze pouze České dráhy, které na trase vypravují dva noční vlaky s lůžkovými a lehátkovými vozy. Na trase jezdí přes noc ještě Leo Express, ale stejně jako RegioJet dosud pouze se sedačkami.

Kvůli chystanému odchodu z linky Bratislava - Košice chce navíc RegioJet navýšit kapacitu na trase z Prahy směrem na východ, poprvé začne jezdit až do Zvolenu. „Nejkratší soupravy, které bude RegioJet vypravovat, se přitom prodlouží z 6 na 7 vozů,“ dodal Ondrůj.

Návrh jízdního řádu počítá s hmotností vlaků až 750 tun u nočních spojů, i třináctivozové soupravy by proto měly zvládat jízdní doby. Firma navíc plánuje, že nasadí na trasu namísto svých starších lokomotiv řady 162 novější a silnější stroje Siemens Vectron.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boeing společnosti Virgin Atlantic nouzově přistál na londýnském letišti...
Číňané vstupují do Air France, Branson ztrácí většinu ve Virgin Atlantic

Britský miliardář Richard Branson ztrácí majoritní podíl v aerolinkách Virgin Atlantic, které před více než třiceti lety zakládal. Prodej třetiny akcií je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od srpna bude možné v pendolinu platit kartou, další vlaky mají následovat

V některých vlacích Českých drah budou moci cestující od srpna zaplatit za jízdenku kartou. Služba bude nejdříve dostupná v pendolinech, postupně se má...  celý článek

Stavba Gotthardského železničního tunelu.
Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.