Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

RegioJet přikoupil lehátkové vozy, nasadí je na trasu do Košic

  • 27
České dráhy získají na trase mezi Prahou a Košicemi konkurenci i v lůžkových a lehátkových vozech. K vozům pouze na sezení přidá ubytovací vagony v závěru roku i soukromý dopravce RegioJet.

RegioJet nakoupil celkem jedenáct použitých lehátkových vozů od rakouských státních drah ÖBB, jejichž vagony v současnosti tvoří základ celé flotily žlutých vlaků. Cenu za transakci firma nesdělila.

„Prochází modernizací, budeme je nabízet jako lůžkové i jako lehátkové vozy,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Bližší detaily chce firma představit později, jasná zatím není proto ani výše jízdného, za kterou bude spojení mezi Českem a Slovenskem nabízet.

RegioJet od nového jízdního řádu začne jezdit v noci mezi Prahou a Košicemi každý den. Dosud nabízí noční vlaky s možností spánku v horizontální poloze pouze České dráhy, které na trase vypravují dva noční vlaky s lůžkovými a lehátkovými vozy. Na trase jezdí přes noc ještě Leo Express, ale stejně jako RegioJet dosud pouze se sedačkami.

Kvůli chystanému odchodu z linky Bratislava - Košice chce navíc RegioJet navýšit kapacitu na trase z Prahy směrem na východ, poprvé začne jezdit až do Zvolenu. „Nejkratší soupravy, které bude RegioJet vypravovat, se přitom prodlouží z 6 na 7 vozů,“ dodal Ondrůj.

Návrh jízdního řádu počítá s hmotností vlaků až 750 tun u nočních spojů, i třináctivozové soupravy by proto měly zvládat jízdní doby. Firma navíc plánuje, že nasadí na trasu namísto svých starších lokomotiv řady 162 novější a silnější stroje Siemens Vectron.