Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet změnil ceník. Jízdenka se liší podle odjezdu vlaků

  16:35aktualizováno  16:35
Konkurenční boj na železnici na trati mezi Prahou a Ostravou přináší pasažérům další zlevnění. RegioJet rozjel systém, který určí cenu jízdenky podle konkrétní poptávky. Spojení mimo špičku zlevnil, cestování ve špičce bude stát naopak víc. Ke zlevnění sáhly i České dráhy, jež sníží cenu místenek.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Student Agency

Nově budou mít jízdenky RegioJetu dvě levnější úrovně. V nejméně využívaných časech vyjde jízdenka mezi Prahou a Ostravou placená z kreditu na zákaznickém účtu na 137 korun a obyčejná jízdenka na 141 korun. To je prakticky stejná cena, jakou nabízí konkurenční Leo Express. Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje budou tyto ceny nasazeny například na ranní spoje ve směru z Ostravy do Prahy, které se téměř vždy potýkají s nejmenším zájmem zákazníků.

Cesta vlakem do Ostravy

Jak příjemně se jezdí z Prahy do Ostravy po železnici? Fotoreportér iDNES.cz vyzkoušel všechny dopravce. Jak je zhodnotil, čtěte zde 

Dražší naopak bude jízdné v pátek, v neděli a v pondělí, kdy je zájem o cestování mezi Prahou a Ostravou největší a kdy jízdenka vyjde až na 325 korun. Druhá snížená sazba, která bude platit na většinu časů s výjimkou zmíněných špičkových, zavádí cenu 236 korun s kreditovou a 245 korun bez kreditové jízdenky.

RegioJet podle majitele Radima Jančury snížením cen reaguje na cenovou politiku Českých drah, které údajně na této trati jezdí za podnákladové ceny a provoz mezi Prahou a Ostravou dotují z výnosů jiných linek. "Byli jsme nuceni začít se cenově přizpůsobovat vývoji trhu a nastavili jsme ceny tak, abychom byli levnější než České dráhy a nešli pod ceny Leo Express," uvedl Jančura.

Žluté vlaky kopírují nápad "černé pumy"

S rozdílnými cenami pro jednotlivé odjezdové časy vlaků přišel vloni na podzim právě Leo Express. RegioJet podle Ondrůje bedlivě sledoval, zda se tento způsob cenotvorby, který je obvyklý spíše u nízkonákladových leteckých společností, ujme i na železnici. Nyní se podle Ondrůje zdá, že trh je schopný to akceptovat.

Více zákazníků chtějí do svých vlaků přilákat i České dráhy. Ty zlevnily povinné místenky do vlaků pendolino v závislosti na délce jízdy. Od března budou například část místenek (se slevou za včasný nákup) na nejkratší vzdálenosti mezi Ostravou a Těšínem nabízet za 35 korun, mezi Prahou a Olomoucí nebo například Bohumínem a Pardubicemi pak za 70 korun. Místenka na trať mezi Prahou a Ostravou vyjde na 100 korun proti dosavadním dvěma stům, uvedly ČD.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.