Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

  12:01aktualizováno  12:01
Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.

Žluté vlaky RegioJet společnosti Student Agency vyrazí poprvé s cestujícími 26. září na trati Havířov - Praha. | foto: Student Agency

Nově nakoupené ojeté vozy nasadí RegioJet na vlaky na trase Praha - Ostrava - Žilina. 27 z nich jsou vozy první třídy, v RegioJetu označované jako Relax. Jde sice o ojeté vozy, v Česku patří kvůli zastaralému vozovému parku svým pohodlím k tomu nejlepšímu, co jezdí. "Vozy jsou stejné série, jaké již RegioJet na svých vlacích provozuje," řekl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.  Podle něj jsou plně klimatizované, uvnitř obložené obklady s imitací dřeva a schválené pro rychlost 200 km/h. Se stejnými vozy měl ale RegioJet v létě problém s často nefunkční klimatizací. 

RegioJet neplánuje, že by přidal nové spoje, naopak posílí stávající vlaky. "Prodloužíme naše soupravy a uspokojíme rostoucí zájem o cestu s námi – zejména ve špičkách. Naše spoje jsou často vyprodané a díky dalším vozům nabídneme více místa," řekl majitel RegioJetu Student Agency. Firma za loňský rok přepravila 1,6 milionů cestujících, což byl meziroční nárůst o 42,5%. Letos chce přidat dalších třicet procent. Hospodaření RegioJetu je ztrátové, což firma vysvětluje cenovou válkou na této trase. 

Podle Jančury má firma novou cenovou strategii. Ve třídě Standard být vždy  nejdostupnějším  dopravcem s nejlepší cenou a pro byznys cestující nabízet nejlepší poměr mezi zaplacenou cenou a kvalitou služeb. Cenu za nákup firma neuvedla.

Se zásobou dalších desítek vozů chce oslovit i českou a slovenskou vládu a nabídnou provoz rychlíků, které si stát objednává. „Jsme připraveni bez nároku na dotace převzít provoz ztrátových dálkových vlaků, jejichž provoz navíc stále stát dotuje ročně stovkami milionů Kč“, doplnil Jančura. Podobnou nabídku už Jančura provedl v minulosti. K provozu by ale potřeboval i další lokomotivy. 

Rakouské státní dráhy se zbavují ve velkém svých vozů, které nasazovaly na své vlaky kategorie EC/IC. Nahrazují je totiž novými vozy Railjet. I když je většina vozů z osmdesátých let, na přelomu tisíciletí prošly kompletní modernizací. 

V Rakousku už nakoupily vozy i České dráhy. Už v roce 2011 koupily první část starších vozů, loni na podzim odsouhlasila dozorčí rada nákup i dalších 90 vozů. Po české železnici tak bude jezdit zhruba dvě stě vagónů z Rakouska. 

RegioJet svezl koncem září 2011 první cestující:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.