Majitel Sudent Agency Radim Jančura.

Majitel Sudent Agency Radim Jančura. | foto: Michal Šula, MAFRA

Vlastní přepážky, nebo soud. RegioJet na Slovensku bojuje o pokladny

  • 81
Už za několik dní by žluté vlaky měly začít jezdit z Prahy do Košic a Jančurův RegioJet ještě nemá na jednom z největších slovenských nádraží kde prodávat jízdenky. Český dopravce kvůli tomu hrozí na Slovensku žalobou.

O problémech RegioJetu s novou linkou informoval slovenský list SME. Košické nádraží je jedno z největších na Slovensku, je v něm dost místa pro prodejny potravin, drogerii, restauraci i několik trafik. Místo pro svou pokladnu tam však český dopravce zatím hledá marně. RegioJet hrozí, že by mohl ušlý zisk vymáhat soudně od majitele budovy, kterým je státní Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

„Na Slovensku si víc než devadesát procent cestujících kupuje lístek na stanici. Peníze, o které bychom tímto způsobem přišli, bychom museli vyžadovat po majitelích infrastruktury, který nám nepovolil férové prostory,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura deníku SME.

Podle majitele dopravního holdingu místo na prodej lístků chybí i v Prešově. „Jde o nejdůležitější města na trase. Pokud zde nebudeme moci prodávat jízdenky, škoda se bude počítat v milionech eur,“ tvrdí.

ŽSR podle slovenského listu situaci řeší. Na košickém nádraží si Jančura údajně vyhlédl prostory, kde má už devět okének pronajatých jako konkurent Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Podle konkurenta na kolejích má RegioJet nárok jen na pokladny z volné nabídky Železnice Slovenskej republiky. RegioJetu však nabízené prostory nevyhovovaly, dopravce chtěl pokladny přesně v místech, kde je má i konkurence a kde proudí davy lidí.

„ŽSR společnosti RegioJet poskytla adekvátní prostory na umístění prodejních míst ve všech požadovaných stanicích. Ne všechny nabízené prostory však vyhovovaly společnosti RegioJet a z tohoto titulu pokračuje hledání konsenzu ohledně těchto prostorů,“ uvedla ŽSR, která budovy vlastní.

Dopavce ZSSK investoval do modernizace pokladen 11 milionů korun. RegioJet svému rivalovi nabídl převzetí některé z pokladen za finanční kompenzaci, ZSSK to však odmítla.