Bez doprovodu stevardek či stevardů jezdí od neděle, kdy začal platit nový jízdní řád, vlaky v úseku ze slovenského Martina až do cílové stanice a zpět. Zhruba hodinu a půl je tak na palubě přítomen pouze vlakvedoucí, v terminologii RegioJetu teamleader. Ten také kontroluje, zda cestující mají platnou jízdenkou, případně jim je ve vlaku prodává.
Nový jízdní řád: vlaků od neděle pojede víc, zrychlí klíčové spoje |
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje je důvodem omezení servisu skutečnost, že vlaky na této trase jedou jedním směrem pozdě večer a nazpět brzy ráno, kdy řada cestujících chce spát.
RegioJet už začal prodávat jízdenky do lůžkových a lehátkových vozů. Vstup do tohoto segmentu cestování zřejmě výrazně zamává cenami Českých drah. RegioJet totiž nabízí tato místa prakticky za stejnou cenu jako v klasických vozech.
„Ve směru z Prahy jsou cestující dopředu informováni, že servis s občerstvením končí v Martině, aby si včas objednali. Ve směru ze Zvolena, odkud vlak odjíždí ve 4:00, dostanou plný servis po odjezdu z Martina, kde nastupuje kompletní posádka,“ vysvětlil Ondrůj. Podle něj firma nechystá, že by na jiných vlacích takto servis omezovala.
Cena za použití lehátka včetně jízdenky v kupé pro šest lidí začíná na 375 korunách z Prahy do Košic, 650 korun stojí lůžko v třímístném kupé. První spoj vyjíždí tento čtvrtek. České dráhy nabízí nejlevnější jízdenku s lehátkem na této trase za 580 korun, lůžko za 745 korun.
Podívejte se, jak vypadala první jízda žlutého vlaku v Česku v září 2011:
26. září 2011 |