Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jančurovy žluté vlaky vyjely ze ztrát a začaly poprvé vydělávat

  11:58aktualizováno  11:58
Tři a půl roku od startu žlutých vlaků začala železnice Radimu Jančurovi vydělávat. Jeho RegioJet loni vydělal 41 milionů korun a poprvé tak neskončil své hospodaření ve ztrátě.

RegioJet nakoupil od švýcarských drah SBB celkem 25 velkoprostorových vozů, které čeká modernizace a nasazení na linky v Česku a na Slovensku. | foto: RegioJet

Vyplývá to z výroční zprávy, kterou RegioJet zveřejnil ve sbírce listin. Dopravci přitom výrazně narostly i tržby a počty cestujících. Ještě v roce 2014 firma prodělala 42 milionů korun. „Z velkých železničních osobních dopravců v České republice se RegioJet stal z hlediska hospodaření nejúspěšnějším a jediným, který se v roce 2015 přehoupl do ziskového hospodaření,“ řekl majitel firmy Radim Jančura ve výroční zprávě.

„Čekáme letos podobný hospodářský výsledek, počet cestujících aktuálně roste o čtvrtinu,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. RegioJet začal jezdit s vlaky mezi Prahou a Ostravou v září roku 2011, dosud v součtu prodělal více než čtvrt miliardy korun.

Podle výroční zprávy loni firma utržila 649 milionů korun, meziročně tak tržby narostly o 45 %. Kompenzace za státem nařízené slevy od ministerstva dopravy loni dosáhly 43 milionů korun, tedy necelých sedm procent celkových příjmů. Kritici nástupu soukromníků přitom s oblibou tvrdí, že tito dopravci žijí právě z těchto dotací. Firma tvrdí, že loni na daních, povinných odvodech a poplatcích za dopravní cestu odvedla 120 milionů korun.

Ve svých vlacích v Česku a na Slovensku RegioJet loni přepravil 3 miliony cestujících, za letošní první pololetí firma roste o 25,7 %. „Celkový růst počtu cestujících v letošním roce očekáváme ve výši přibližně 25 %. Je to jednak díky rozšíření služeb na trase Praha - Košice, kde jsme aktuálně největším dopravcem; stejně jako díky naší nové lince vedoucí do Starého Města, Přerova a na Zlínsko,“ dodal Jančura. Od prosince chce dopravce jezdit i mezi Prahou a Bratislavou.

Výsledky zveřejnil i celý holding Student Agency, který zastřešuje hlavně autobusovou dopravu, prodeje letenek či zájezdů. Firma loni dosáhla tržeb 2,7 miliardy, poprvé se dostaly nad dvě miliardy korun výnosy z prodejů jízdenek do vlastních autobusů. Členění výnosů podle činností ukazuje růst prakticky ve všech hlavních byznysech s výjimkou prodeje zájezdů. Zisk klesl z 240 na 220 milionů korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.