Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

iDNES.cz / Ekonomika

  • Středa 30. července 2014. Bořivoj

RegioJet přestane zastavovat v Ústí nad Orlicí a omezí i Zábřeh

  10:03
Zostřený konkurenční boj společně s plánovanou opravou prvního koridoru okolo Úval zhorší dopravní spojení obyvatel Orlickoústecka a Zábřehu na Moravě.

Souprava RegioJet | foto: Student Agency.

Žluté vlaky společnosti RegioJet s platností nového jízdního řádu od 9. prosince přestanou zastavovat úplně v Ústí nad Orlicí. A v Zábřehu na Moravě budou z původních 18 spojů denně zastavovat jen dva. RegioJet nebude zastavovat ani v Praze-Libni. Přibudou ale naopak spojení do Třince. 

"Nechtěli jsme zákazníky opouštět, ale musíme respektovat kapacitu dopravní cesty i vstup dalších dopravců," řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Podle něj jezdilo do Ústí nad Orlicí kolem 100 až 150 lidí denně. Po změnách zastaví v Zábřehu první ranní vlak směrem do Prahy a poslední večerní z Prahy.

Rozhodnutí je konečné, protože uzávěrka pro objednávání kapacity na železnici na Správě železniční dopravní cesty skončila minulý týden. Kvůli plánované opravě části trati u Úval se musel zásadně změnit jízdní řád, nově budou žluté vlaky odjíždět z Prahy 12 minut po celé, zatímco pendolina Českých drah 29 minut po celé. Kdyby zastavil RegioJet v Ústí nad Orlicí a Zábřehu, rychlejší pendolino by ho před Ostravou předjelo.

"Musíme se dívat, kam jede většina zákazníků," obhajuje vyškrtnutí zastávek Ondrůj. RegioJet bude dál zastavovat v Pardubicích, Olomouci a Hranicích. Nově ale zlepší spojení z Třince: dosud tam zastavuje pouze jeden pár vlaků mířící do Žiliny, nově Třinec obslouží další tři páry vlaků.

Příchod třetího dopravce na trasu, společnosti Leo Express, přinese větší výběr vlaků jen lidem v Bohumíně, Ostravě, Olomouci a Pardubicích, nikde jinde černo-zlaté vlaky zastavovat nebudou.

Od prosince tak na trase z Prahy do Ostravy přibude zhruba třetina vlaků oproti současnému stavu. Přímé vlaky budou jezdit ve špičce i čtyřikrát během dvaceti minut.

Oproti současnému jízdnímu řádu zrychlí cesta RegioJetu z Prahy do Ostravy o osm minut, přesto ale žluté vlaky zůstanou s expresy Českých drah na trase nejpomalejším dopravcem.

Autor:




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.