Zaschlá káva na spodní straně stolku ve vlaku RegioJet

Zaschlá káva na spodní straně stolku ve vlaku RegioJet | foto: Libor Dvořák

Špína, fleky, nepořádek. Lidé si stěžují na vlaky RegioJetu, ten se kaje

  • 536
Soukromý železniční dopravce RegioJet vstupoval na české koleje se sloganem „O třídu lepší dopravce“, cestující však v poslední době v některých spojích zažívají nepříjemné překvapení: velmi znečištěné a neuklizené vozy. Firma přiznává, že rostoucí požadavky na úklid podcenila.

Po sociálních sítích začaly v poslední době kolovat fotky znečištěného interiéru vozů. „Něco tak otřesného jsem dlouho nezažil. Hned dvě sedadla byla nejspíše politá kafem, v jiných kupé to nebylo o moc lepší. Okolí okna bylo poseto světlým prachem, v celém voze odporně smrděla hniloba,“ líčí Libor Dvořák, který zveřejnil fotky ze své ranní cesty z Ostravy do Prahy na Facebooku a redakci poskytl další fotografie. Na problémy s čistotou si stěžují i další čtenáři. 

Posílejte nám fotky špíny na české železnici

Nepořádek ve vlacích i u kolejí

České železnice rozhodně nepatří mezi nejčistší. Odpadky a zašlá špína na nás čekají na nádražích, nástupištích, podél kolejí, ale i v samotných vlacích.

Na e-mailovou adresu fotoeko@idnes.cz nám posílejte fotky těch nejotřesnějších případů, na které během cestování narazíte.

Z došlých snímků sestavíme fotogalerii ostudy české železnice.

Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj přiznává, že firma s úklidem bojuje. „Intenzivně to řešíme, je to pro nás naprosto neakceptovatelné a děláme maximum, abychom nedostatky v úklidu co nejrychleji napravili,“ řekl Ondrůj. Cestující firma vyzývá, aby případné nedostatky firmě hlásili. 

Podle Ondrůje nepořádek souvisí s tím, jak firmě rychle roste počet cestujících. „Dosavadní systém úklidu narazil na své limity a my jsme bohužel nestačili zareagovat včas před tím, než nás na to upozornili sami zákazníci,“ dodal Ondrůj. RegioJet si v Praze uklízí vozy vlastními silami, v Havířově či jiných stanicích najímá externí firmy.

„Přijali jsme změny, které se týkají jak provádění úklidu, tak rychlejší výměny nejvíce opotřebovaných a znečištěných částí vozů,“ dodal Ondrůj. Podle něj bude na úklid vlaku více uklízečů než dosud, každý uklízeč bude mít také nově přímou odpovědnost za konkrétní vůz. „Vyměnili jsme dodavatelskou firmu na takzvané hloubkové čištění, která v pravidelných intervalech provádí třístupňový hloubkový úklid vozu, tedy například vymytí odpadkových košů, kompletní vnitřní umytí interiérů či vytepování potahů sedaček,“ dodal Ondrůj. 

Nejde o první problém RegioJetu v zákaznickém servisu, firma se také při velkých teplotách potýká s výpadky klimatizace ve svých vozech.

RegioJet letos podle Ondrůj roste více než třicetiprocentím tempem, za první pololetí firma přepravila v Česku 1,402 milionu cestujících.