Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJet přidává lokomotivy, pronajal si z Rakouska Siemens Vectron

  21:20aktualizováno  21:20
Soukromý železniční dopravce RegioJet rozšíří flotilu svých devíti elektrických lokomotiv. Od soboty začíná jezdit s první lokomotivou Siemens Vectron, další dvě mají přijet v příštích týdnech. Dopravce je zatím bude používat hlavně na trati Bratislava - Košice, první měsíc je bude testovat v Česku.

Pronajaté lokomotivy Siemens Vectron získají žlutý firemní nátěr RegioJet podle návrhu na této vizualizaci. | foto: RegioJet

„Jde o pětiletý pronájem, postupně bychom si chtěli pronajmout i další,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura. Pronájmem od rakouské leasingové společnosti European Loco Lease získává v tuto chvíli nejmodernější lokomotivu, která po Evropě jezdí.

Vectrony, které získají žlutý firemní nátěr, vyřeší dopravci i problém s různými napájecími soustavami v Česku a na Slovensku. I kvůli tomu například nemůže RegioJet dosud jezdit z Prahy do Brna, protože stávající lokomotivy umí jezdit na stejnosměrný proud, do Brna potřebuje už lokomotivu na střídavý proud. RegioJet má aktuálně devět lokomotiv řady 162 přezdívaných peršing, vyrobených na počátku devadesátých let.

Lokomotiva Siemens Vectron dosahuje až dvousetkilometrové rychlosti

Lokomotiva Siemens Vectron dosahuje až dvousetkilometrové rychlosti

Nové lokomotivy budou nejprve jezdit mezi Prahou a Ostravou, v polovině prosince přejedou na Slovensko. Poprvé je RegioJet nasadí v sobotu na vlak IC 1005 s odjezdem v 9.44 z Prahy. 

Ohledně lokomotiv pro Slovensko železniční veřejnost řešila, jaké stroje firma nasadí, dlouho se mluvilo o lokomotivách Traxx od Bombardieru. Firma se nakonec rozhodla pro Vectrony, ty získaly povolení ke zkušebnímu provozu s cestujícími před několika dny jak na Slovensku, tak v Česku.

RegioJet je první, kdo bude Vectrony v Česku provozovat. Vectrony mohou jezdit dvousetkilometrovou rychlostí, v Česku jim je taková schopnost k ničemu: maximální rychlost je omezena na 160 kilometrů v hodině. Peršingy mohou jezdit maximálně 140 kilometrů v hodině.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reklama na autobusy FlixBus
Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst...  celý článek

Vlak EC250, který výrobce Stadler nazval Giruno
Švýcaři testují v Česku svůj nový rychlovlak pro nejdelší tunel

Po českých kolejích začal jezdit nový rychlovlak od společnosti Stadler. Cestující se s ním ale nesvezou: výrobce ho jen testuje na zkušebním železničním...  celý článek

Solar Impulse nad Velkou mešitou v Abú Zabí při testovacím letu v únoru 2015
Těžké časy aerolinek šejků. Etihad prodělal desítky miliard

Jedna z největších aerolinek z oblasti Perského zálivu, společnost Etihad Airways, je poprvé od roku 2010 ve ztrátě. Paradoxně za to může levná ropa a hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.