Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence mezi Prahou a Košicemi vzroste, Regiojet spouští noční vlak

  8:00aktualizováno  8:00
Ještě loni jezdily mezi Prahou a Košicemi jen vlaky Českých drah, teď si zákazníci mohou vybírat mezi třemi dopravci. A konkurence od června ještě přiostří: Regiojet se poprvé pouští do byznysu vlaků jezdících přes noc. I přes velký pokles cen všichni tři hráči tvrdí, že jsou se zájmem cestujících spokojeni.

RegioJet testuje nové vagóny Astra. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Regiojet spustí noční vlaky od 14. června, zatím třikrát týdně: ve čtvrtek, v pátek a v neděli, tedy ve dny největší poptávky. „Chceme se na trase Praha-Košice stát stejným fenoménem, jako se Regiojet stal na trase Praha-Ostrava,“ řekl majitel Regiojetu Radim Jančura. Kromě spoje Praha-Košice nově spustí i noční vlak z Bratislavy do Košic. 

Dopravce nasadí na trasu své běžné vagóny, o lůžkových a lehátkových vozech neuvažuje. Z Prahy vyrazí ve 21:56, z Košic ve 21:23, na konečné bude v 7:00, respektive 6:18. Nově tak přibude i spoj pro pozdní odjezd z Prahy na Moravu nebo brzký ranní příjezd z východu republiky do hlavního města. Vlaky začnou zastavovat i ve Spišské Nové Vsi. Podobně jako u denních vlaků začne cena na devíti eurech. 

Regiojet slibuje „superbezpečnou přepravu“. Kromě palubního personálu bude ve vlaku i bezpečnostní služba. Palubní servis bude upraven tak, aby od jedné do čtvrté byl ve vlaku noční klid. Jeden vůz bude vyčleněný pro nepřetržitý servis. V ceně bude i snídaně zdarma. 

Dopravci jsou s vlaky do Košic spokojení

Podle Regiojetu přepravuje každý vlak do Košic denně v průměru 600 lidí. „Za první tři měsíce letošního roku využilo vlaku EuroCity RegioJet, spojující denně Košice, Poprad, a Žilinu s destinacemi v České republice 108 tisíc cestujících,“uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. 

Podle něj zatím firma neuvažuje, že by díky nočnímu vlaku začala rušit některé autobusové spoje Student Agency, které spojují Prahu a slovenská města. 

České dráhy, které mezi Prahou a Košicemi dosud vypravují nejvíce vlaků, jezdí od prosince denně s pendoliny. „Provoz spoje SC Pendolino do Košic průběžně sledujeme, vyhodnocujeme a zatím jsme s ním spokojeni,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. 

České dráhy od nového jízdního řádu spojily tři noční vlaky do dvou, jezdí s lůžkovými a lehátkovými vozy, většinou klimatizovanými. „Noční spoje na této relaci stále provozujeme především jako ubytovací spoje, jako hotel na kolejích, kde lidé tráví noc v posteli a nikoliv na obyčejné sedačce, a díky tomu mohou do cíle přijet mnohem lépe odpočatí,“ dodal Štáhlavský.

Spokojený s výsledky je i Leo Express, který zatím převezl na trase mezi Prahou a Košicemi podle svého vyjádření 60 tisíc lidí. „Jsme rádi, že inspirujeme konkurenci, která nás sleduje a vidí, jakou jsme našli díru na trhu. Vidí totiž, že když něco děláme lépe než státní dráhy, trh se zvětšuje a je na něm místo pro více dopravců. Naši zákazníci a zákazníci Regiojetu jsou různé cílové skupiny, proto společně dokážeme, že na trase Praha-Košice dotované státní dráhy vůbec nemusejí jezdit,“ říká šéf Leo Express Leoš Novotný.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.