Až dosud bez palubního personálu jezdily pouze posilové spoje a linky, které dopravce provozuje pro Deutsche Bahn (více čtěte zde). RegioJet zatím cestování bez obsluhy bude testovat na svých nejkratších linkách.
Od pondělí tak na linkách z Prahy do Liberce, Plzně a Hradce Králové nedostanou během jízdy teplé nápoje, před nástupem do vozu je odbaví personál ve stanici, který jim dá sluchátka, balenou vodu a denní tisk.
Začínala jako stevardka. Dnes Kašická dohlíží na miliardový byznys![]() |
„Po delší době úvah jsme se rozhodli vyzkoušet tento koncept na vybraných kratších vnitrostátních linkách s dobou jízdy od šedesáti do devadesáti minut. Když jsme na všechny spoje nasadili autobusy Fun&Relax s širokou nabídkou individuální zábavy na jednotlivých sedačkách, jsme se rozhodli, že vyzkoušíme zjednodušený systém obsluhy a odbavení tam, kde je to s ohledem na délku jízdy vhodnější,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy RegioJet. U delších linek se nic nemění. Jízdenky i přes úsporu nákladů za stevardky nezlevní.
RegioJet zatím bude nový koncept testovat, zda zůstanou kratší linky dál bez stevardek bude záležet i na reakcích cestujících.„Chceme si vyzkoušet tento pozměněný koncept i s ohledem na další expanzi a plány rozvoje našich služeb. V České republice i na Slovensku chystáme například koncept kratších návazných autobusových spojů na naše vlaky RegioJet, a právě s ohledem na účel a délku linky není stávající koncept odbavení a obsluhy příliš vhodný a naopak je zapotřebí rychlejší a jednodušší servis“, dodala Kašická.
V oznámení pro zaměstnance firma uvedla i další důvod. Stevardek začíná být málo. „Začátek letní sezony a zavedení nových mezinárodních spojů vyžaduje nasazení výrazně vyššího počtu stevardů,“ uvádí firma v dopise zaměstnancům.
Společnost v dubnu představila nové autobusy, které posílí současnou flotilu:
4. dubna 2016 |