Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJet testuje autobusy bez stevardek, zmizí ze tří linek

  13:04aktualizováno  13:04
Z části žlutých autobusů společnosti RegioJet zmizí od pondělí jeden z jejich typických znaků: stevardky či stevardi roznášející denní tisk či horké nápoje. V historii největší firmy na nedotované autobusové spoje v Česku jde o zásadní změnu.

Ze žlutých autobusů začnou pomalu mizet stevardky a stevardi. | foto: RegioJet

Až dosud bez palubního personálu jezdily pouze posilové spoje a linky, které dopravce provozuje pro Deutsche Bahn (více čtěte zde). RegioJet zatím cestování bez obsluhy bude testovat na svých nejkratších linkách.

Od pondělí tak na linkách z Prahy do Liberce, Plzně a Hradce Králové nedostanou během jízdy teplé nápoje, před nástupem do vozu je odbaví personál ve stanici, který jim dá sluchátka, balenou vodu a denní tisk.

Začínala jako stevardka. Dnes Kašická dohlíží na miliardový byznys

„Po delší době úvah jsme se rozhodli vyzkoušet tento koncept na vybraných kratších vnitrostátních linkách s dobou jízdy od šedesáti do devadesáti minut. Když jsme na všechny spoje nasadili autobusy Fun&Relax s širokou nabídkou individuální zábavy na jednotlivých sedačkách, jsme se rozhodli, že vyzkoušíme zjednodušený systém obsluhy a odbavení tam, kde je to s ohledem na délku jízdy vhodnější,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy RegioJet. U delších linek se nic nemění. Jízdenky i přes úsporu nákladů za stevardky nezlevní.

RegioJet zatím bude nový koncept testovat, zda zůstanou kratší linky dál bez stevardek bude záležet i na reakcích cestujících.„Chceme si vyzkoušet tento pozměněný koncept i s ohledem na další expanzi a plány rozvoje našich služeb. V České republice i na Slovensku chystáme například koncept kratších návazných autobusových spojů na naše vlaky RegioJet, a právě s ohledem na účel a délku linky není stávající koncept odbavení a obsluhy příliš vhodný a naopak je zapotřebí rychlejší a jednodušší servis“, dodala Kašická.

V oznámení pro zaměstnance firma uvedla i další důvod. Stevardek začíná být málo. „Začátek letní sezony a zavedení nových mezinárodních spojů vyžaduje nasazení výrazně vyššího počtu stevardů,“ uvádí firma v dopise zaměstnancům.

Společnost v dubnu představila nové autobusy, které posílí současnou flotilu:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.