Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJet testuje autobusy bez stevardek, zmizí ze tří linek

  13:04aktualizováno  13:04
Z části žlutých autobusů společnosti RegioJet zmizí od pondělí jeden z jejich typických znaků: stevardky či stevardi roznášející denní tisk či horké nápoje. V historii největší firmy na nedotované autobusové spoje v Česku jde o zásadní změnu.

Ze žlutých autobusů začnou pomalu mizet stevardky a stevardi. | foto: RegioJet

Až dosud bez palubního personálu jezdily pouze posilové spoje a linky, které dopravce provozuje pro Deutsche Bahn (více čtěte zde). RegioJet zatím cestování bez obsluhy bude testovat na svých nejkratších linkách.

Od pondělí tak na linkách z Prahy do Liberce, Plzně a Hradce Králové nedostanou během jízdy teplé nápoje, před nástupem do vozu je odbaví personál ve stanici, který jim dá sluchátka, balenou vodu a denní tisk.

Začínala jako stevardka. Dnes Kašická dohlíží na miliardový byznys

„Po delší době úvah jsme se rozhodli vyzkoušet tento koncept na vybraných kratších vnitrostátních linkách s dobou jízdy od šedesáti do devadesáti minut. Když jsme na všechny spoje nasadili autobusy Fun&Relax s širokou nabídkou individuální zábavy na jednotlivých sedačkách, jsme se rozhodli, že vyzkoušíme zjednodušený systém obsluhy a odbavení tam, kde je to s ohledem na délku jízdy vhodnější,“ říká Ivana Kašická, ředitelka autobusové dopravy RegioJet. U delších linek se nic nemění. Jízdenky i přes úsporu nákladů za stevardky nezlevní.

RegioJet zatím bude nový koncept testovat, zda zůstanou kratší linky dál bez stevardek bude záležet i na reakcích cestujících.„Chceme si vyzkoušet tento pozměněný koncept i s ohledem na další expanzi a plány rozvoje našich služeb. V České republice i na Slovensku chystáme například koncept kratších návazných autobusových spojů na naše vlaky RegioJet, a právě s ohledem na účel a délku linky není stávající koncept odbavení a obsluhy příliš vhodný a naopak je zapotřebí rychlejší a jednodušší servis“, dodala Kašická.

V oznámení pro zaměstnance firma uvedla i další důvod. Stevardek začíná být málo. „Začátek letní sezony a zavedení nových mezinárodních spojů vyžaduje nasazení výrazně vyššího počtu stevardů,“ uvádí firma v dopise zaměstnancům.

Společnost v dubnu představila nové autobusy, které posílí současnou flotilu:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

České dráhy nasadily nové modernizované vozy na trasu z Prahy do Hamburku.
Koupil jízdenku na vlak, který nejel. České dráhy měly chybu v systému

České dráhy omylem prodaly cestujícímu jízdenku na neexistující vlak. Tomáš Poláček na nákup jízdenky na „nejedoucí“ vlak upozornil přes Facebook, kde napsal,...  celý článek

Velká Británie začne se stavbou nové vysokorychlostní železnice, která spojí...
Británie postaví novou trať pro rychlovlaky, musí zbourat i nové domy

Velká Británie začne příští rok se stavbou nové vysokorychlostní železnice, která spojí Londýn s Birminghamem a dál na sever do Manchesteru a Leedsu. Stavba má...  celý článek

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.