První vlak vyrazil na trasu Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha v 5:20. Byl zcela vyprodán. Některá místa sice zůstala volná, ale podle reportéra na místě to byly propadlé rezervace.
Většina cestujících byli studenti, kteří mířili do školy. "Bylo jich zhruba osmdesát procent a vlak využili ke standardní cestě do Prahy. Dále pak ve vlaku sedělo pár fanoušků, kteří si koupili lístek jen proto, aby si jízdu vyzkoušeli. Na cestu vyrazili i starší lidé, ale bylo jich mnohem méně," popsal havířovský spolupracovník iDNES.cz.
Jak jezdí RegioJetProvizorní jízdní řád naleznete zde |
První jízda se pasažérům líbila. "Je tady čisto a kvalita obsluhy je vynikající," komentoval jízdu jeden z cestujících. Další oceňovali rozumné ceny jídel, která podle nich byla navíc i dobrá. Plusové body získával nový vlak i za dostatek místa k sezení a čisté záchody.
Internet, který RegioJet sliboval, však mnohým nefungoval. Připojit se nepodařilo ani reportérovi a mírně si na to postěžoval také jeden pasažér. "Na internet jsem se nedostal, ale jinak je to určitě lepší než dráhy a za ty peníze si myslím, že to je super," uvedl.
Dráhy začaly rozdávat colus RegioJetem to nesouvisí, tvrdí |
Přímé srovnání s dominantními Českými drahami tak zatím vyznívá lépe pro žluté vlaky. "Ráno jsem jel do Prahy RegioJetem. Měl jsem kolem sebe spoustu místa, všude bylo čisto, dostal jsem zdarma vodu, kávu, croissant a ještě mi nabízeli něco ke čtení. Když nyní jedu zpět v podstatě stejnou druhou třídou vlakem Českých drah, a to dráž, tak si připadám v úplně jiném světě, v mnohem horším," konstatoval reportér.
Mezi Havířovem a Prahou budou v obou směrech jezdit až do poloviny listopadu každý den tři spoje RegioJetu. Od prosince nasadí firma v obou směrech devět spojů. Některé budou zajíždět až do slovenské Žiliny.
Jízdné mezi Prahou a Ostravou u RegioJetu začíná na 230 korunách. Obecně si lidé mohou koupit tří různé druhy jízdenek. Ty nejlevnější se prodávají v režimu akčního jízdného. Mohou si je koupit cestující s kreditovými jízdenkami (bezplatně se registrují na stránkách dopravce), ale musí být mezi prvními, kdo si jízdenku objednají.
Spoj | Akční | Otevřená | In-karta ČD | Obyčejná |
---|---|---|---|---|
Praha/Ostrava | 230 Kč | 295 Kč | 320 Kč | 420 Kč |
Praha/Olomouc | 190 Kč | 220 Kč | 220 Kč | 290 Kč |
Praha/Pardubice | 80 Kč | 100 Kč | 100 Kč | 130 Kč |
Olomouc/Ostrava | 80 Kč | 110 Kč | 110 Kč | 140 Kč |
Zdroj: RegioJet. Cena za otevřené jízdné platí také při nákupu přes internet. |
Za 295 korun si jízdenku mohou koupit majitelé takzvaných otevřených jízdenek, kteří si on-line nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku. Ostatní cestující platí obyčejné jízdné, tedy 420 Kč. RegioJet ale bude zohledňovat i majitele In-karet Českých drah. Také tito cestující dostanou slevu zhruba čtvrtinu z obyčejného jízdného.
Konkurenční České dráhy nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč.
Kromě RegioJetu chce Českým drahám na frekventované trase Ostrava - Praha konkurovat i společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. Má v plánu vyjet na trať v prosinci 2012.