Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet zmenšil porce, méně dotuje jídlo na palubě

  16:14aktualizováno  16:14
Soukromý železniční dopravce RegioJet přestal nabízet svým zákazníkům v ranních vlacích možnost speciálního snídaňového menu. Úpravami prošlo i palubní menu: některá jídla jsou za stejnou cenu menší. I přesto je však nabídka jídla na palubě často levnější než v obchodech či restauracích.
Šéfa firmy Radim Jančura vysvětluje zmenšení porcí změnou dodavatelů i inflací. Ilustrační foto

Šéfa firmy Radim Jančura vysvětluje zmenšení porcí změnou dodavatelů i inflací. Ilustrační foto | foto: Student Agency

Firma oznámila konec snídaní na svých stránkách. Podle mluvčí firmy Petry Novákové jde jen o dočasné omezení a na podzim se vrátí s novým snídaňovým menu. „Skladba cestujících o prázdninách je jiná, než v ostatních částech roku,“ vysvětlila Nováková. Termín návratu snídaní firma neuvedla.

Právě palubní občerstvení je přitom jedním z lákadel soukromého dopravce. Neperlivou vodu mají v druhé třídě v ceně mezi Prahou a Ostravou Pendolina Českých drah, Leo Express dává kofolu k jízdence jen majitelům jejich věrnostní karty.

Už při svém nástupu RegioJet sliboval, že chce naučit lidi znovu jíst ve vlaku. Podle výroční zprávy za loňský rok prodělal na občerstvení na palubě 685 tisíc korun při tržbách přes 28 milionů korun. Je to pětkrát méně než před rokem.

Podle šéfa firmy Radima Jančury nechce firma na občerstvení vydělávat. „Je to napočítané tak, abychom si vydělali na jídlo, které musíme vyhodit kvůli prošlé trvanlivosti. Upřímně je to ale položka, kterou nesledujeme. Občerstvení není nic, na čem bychom chtěli vydělávat, catering má být lákadlem pro cestující,“ řekl Jančura. Firma podle něj připravuje rozšíření svých kuchyněk na palubě, aby mohli stevardi nabízet i rozpékané jídlo. Ve vlacích na Slovensko chce nabídnout i teplá jídla.

Dorty a saláty stojí stejně, ale jsou menší

Po necelých třech letech provozu žlutých vlaků se ale zmenšily některé porce. Firma sice nezměnila ceny, ale upravila váhu. Například cheescake namísto 175 gramů v původním menu za 35 korun aktuálně váží jen 133 gramů. Podobně zeštíhlil i ovocný salát z 210 na 200 gramů nebo caesar salát z 200 na 160 gramů. Zmenšily se i nejlevnější dorty, které firma prodává za devět korun včetně kávy. Tvarohový dort s kakaovou drobenkou například váží 83 gramů místo původních 104 gramů.

Podle obchodně-marketingového ředitele Student Agency Přemysla Víchy nebyla gramáž například u tvarohového dortu snížena vůbec, jen v prvním vydání palubního průvodce byla uvedena špatná hmotnost.

Jančura změny porcí vysvětluje změnou dodavatelů i inflací. „Naopak například sushi se díky novému dodavateli zvětšilo,“ řekl Jančura. Podle něj se sortiment neustále zvětšuje, stejně tak i nápojů nabízených zdarma. Některé nápoje jsou i levnější, než v obchodě, například půllitrová kofola za patnáct korun. „Náš dnešní jídelníček je oproti tomu před třemi lety naprosto vyvážený. Většina je na starých cenách, něco šlo nahoru, něco dolů,“ obhajuje změny Jančura.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.